در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشارکت ۱۵ هزار و ۵۰۴ سهامدار بازار سرمایه در مجامع الکترونیک طی سال گذشته

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: از زمان برگزاری مجامع به شکل الکترونیکی تاکنون در مجموع ۵۰ هزار و ۵۴۵ سهامدار در مجامع الکترونیک شرکت کردند.

پوریا خاوری، مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از آذر ۱۳۹۹ که سامانه مجامع الکترونیک ناشران بازار سرمایه، توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد تاکنون شاهد رشد برگزاری مجامع بودیم به طور مثال در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۸ مجمع الکترونیک برگزار شد که برای سال ۱۴۰۲ این عدد به ۲۴۱ مجمع رسیده است و شاهد رشد سه برابری در برگزاری مجامع الکترونیک بودیم.

او افزود: در رابطه با حضور سهامداران در مجامع الکترونیک هم باید گفت، فقط در یکی از مجامع نزدیک به شش هزار سهامداران مشارکت داشتند. سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۴ سهامدار در مجامع الکترونیک شرکت کردند و در کل از زمان برگزاری مجامع به شکل الکترونیکی یعنی آذر سال ۹۹ تاکنون در مجموع ۵۰ هزار و ۵۴۵ سهامدار از طریق سامانه دیما وارد و در مجامع الکترونیک شرکت کردند.

این مقام مسئول همچنین می‌گوید: ما در دو سال ابتدایی بحث فرهنگ‌سازی مشارکت در مجامع الکترونیک را دنبال می‌کردیم تا سهامداران در جریان باشند که بدون محدودیت جغرافیایی می‌توانند در مجامع شرکت‌ها مشارکت و در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند.

گفتنی است، سهامداران برای حضور در مجمع الکترونیک باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند تا دسترسی آن‌ها برای ورود به جلسه مجمع فعال شود.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار