جریمه دو برابری مالیات برای بانک‌های بی‌توجه به پرداخت تسهیلات ساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جریمه دو برابری مالیاتی برای بانک‌هایی که به پرداخت تسهیلات ساخت بی توجهی می‌کنند در نظر گرفته خواهد شد.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات توسط برخی از بانک ها مناسب نبوده و ما همچنان شاهد همکاری کم رنگ برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هستیم، گفت: تمامی مسئولان در حوزه مسکن به ویژه در شورای عالی مسکن بر اهمیت پرداخت تسهیلات تاکید داشته اند و این موضوع همواره مورد تاکید تمامی بخش ها بوده است.

وی افزود: باید تمامی بانک ها حداقل ۲۰ درصد از سهم تسهیلاتی خود را به بخش‌ مسکن اختصاص دهند اما متاسفانه به این موضوع بی توجهی می شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: باید تمامی دستگاه ها به این امر توجه کنند تا شاهد بهبود و تقویت تولید ساخت مسکن در تمامی بخش های مسکن باشیم.

او اظهار کرد: طبق آخرین آمارها سهم ۱۸ بانک از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن صفر بوده و در این‌ بخش طبق قانون جهش تولید مسکن به هیچ عنوان نباید کوتاهی صورت گیرد چراکه اگر این کوتاهی ها ادامه یابد با آنها برخورد شده و جریمه مالیاتی سنگینی در پی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار