عناوین اقتصادی روزنامه ها؛

تولید و عرضه 3 مدل هیوندا در ایران/ معامله برد – برد در بازار مال/ سبد معیشت در بلاتکلیفی!/ مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب نیم نگاهی داریم به روزنامه های اقتصادی و همچنین صفحات اقتصادی برخی روزنامه های کشور و تیترهای آنها را برای شما مرور می کنیم.

روزنامه شرق در صفحه اقتصادی خود از؛

مذاکره وزیر نفت با شل، توتال و باسف برای سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران با تیتر عسلویه مقر 3 غول نفتی ، دلار کارکرد خود را از دست داده، راهکار ایرانی علیه ترامپ، تفاهم نامه مطالعه 3 میدان مستقل نفتی امضا شد، راه اندازی بورس زعفران، آخوندی: پیگیر توافق با فرانسوی ها شدیم، نعمت زاده: محتوای نامه "توکلی" دروغ است، سیف: با آمریکا مبادلات تجاری نداریم، لزوم تقویت نظام بانکداری در تجارت خارجی، یک میلیون " پلاسکو "، بدهی 400 هزارمیلیارد تومانی دولت به پیمانکاران، انگ "بلوکه" بر پول های نفت که از عدم ورود پول به ایران رویه ای منطقی و قدیمی است  و 3 محصول هیوندایی در ایران با این متن می گوید:
مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان، سابقه همکاری با خودروسازی هیوندایی کره‌ جنوبی را قدیمی خواند و گفت: چنانچه کشور دچار تلاطم‌های سیاسی نشود، تا سال ٢٠٢٠ به عنوان یک خودروساز صاحب برند در سطح کشور و منطقه مطرح خواهیم شد. محمدرضا شه‌بخش، در جلسه‌ای که با حضور کیم، سفیر کره ‌جنوبی در تهران، سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان‌موتور و سایر مدیران گروه صنایع خودروسازی کرمان برای عقد قرارداد کرمان‌موتور با هیوندایی برگزار شد، افزود: تا سال ٢٠٢٠ نه‌تنها در ایران حضور قدرتمندی خواهیم داشت، بلکه هم‌زمان در بازارهای همجوار به میزان توانایی خود، محصولات گروه را عرضه خواهیم کرد. وی درباره کیفیت و قیمت محصولات تولیدی شرکت کرمان‌موتور نیز گفت: استراتژی گروه این است که با توجه به اتفاقات مهم و خوبی که در دولت یازدهم رخ داده، بتوانیم از تکنولوژی و دانش فنی هیوندایی برای تولید خودروهای به‌روز استفاده کنیم و قرارداد کرمان‌موتور با هیوندایی نخستین اقدام در گروه، پس از برجام است.

تولید و عرضه ٣ مدل از هیوندایی در سال ٢٠١٧

مدیرعامل کرمان‌موتور نیز در این نشست، قرارداد با هیوندایی را شامل سه قرارداد مجزا دانست و گفت: نخستین بخش این قرارداد شامل انتقال دانش فنی تولید خودرو و دیگری انتقال دانش فنی قطعه‌سازی است. سامان فیروزی افزود: با استفاده از دانش فنی هیوندایی اقدام به ساخت قطعات مورد نیاز خودروهایی که در ایران از این خودروساز تولید و عرضه می‌شود، خواهیم کرد.  وی سپس به قرارداد دوم اشاره کرد و گفت: در این بخش قرار است برای تأمین قطعات خطوط تولید و برخی قطعات در تیراژ بالا، سرمایه‌گذاری سنگین صورت گیرد که طبیعتا تا آن زمان باید از شرکت هیوندایی قطعات مورد نیاز را وارد کنیم.

تولید و عرضه ٣ مدل  هیوندا در سال ٢٠١٧/ معامله برد – برد در بازار مال/ مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است /سبد معیشت در بلاتکلیفی!

عناوینی که روزنامه دنیای اقتصاد برای صفحه نخست خود انتخاب کرده به شرح زیر است:
ترامپ در ردیف تروریست ها، منظره سرمایه گذاری خارجی ایران، دو گزارش از یک فاجعه، آرامش نفت در تقابل نیروها و در گزارشی با عنوان بازندگان اقتصاد اینترنت محور به بررسی ابعاد تقابل آژانس ها و تاکسی اینترنتی ها را بررسی می کند.
اما این روزنامه در تحلیلی درباره طرح نوسازی بافت تجاری فرسوده پایتخت به بررسی راه خروج صنوف از منطقه پرخطر پایتخت با این تیتر می پردازد: معامله برد – برد در بازار مال
منطقه «بورس مال‌های بی‌مشتری» چگونه به مکان اجرای طرح تبدیل شود؟
تهدید یک هزار ساختمان و بنای تجاری مستعد حریق، با انجام معامله برد-برد در بازار «مال»ها می‌تواند مهار شود. کارشناسان با پیشنهاد طرح «نوسازی بافت تجاری فرسوده شهر» اعلام کردند: درصورت عزم مالکان و بهره‌برداران مراکز تجاری قدیمی در منطقه پرخطر پایتخت، برای انتقال به مجتمع‌های تجاری چندمنظوره فاقد تقاضا در غربی‌ترین منطقه شهر، جلوی ورشکستگی و زیان صنوف ناشی از آتش‌سوزی گرفته خواهد شد. همچنین پایتخت نیز از بروز فاجعه‌ای مشابه «پلاسکو» نجات می‌یابد. این معامله از 6 مسیر قابل انجام است و به حرکت منابع محبوس در «مال»‌ها منجر می‌شود.

تولید و عرضه ٣ مدل  هیوندا در سال ٢٠١٧/ معامله برد – برد در بازار مال/ مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است /سبد معیشت در بلاتکلیفی!

روزنامه اقتصاد پویا نیز در صفحه اول خود پرداخته است به؛
هشدار عضو کمیسیون تلفیق بودجه 96؛ سیل جدید نقدینگی در راه است، مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است، حذف دلار از درآمدهای نفتی، نخستین کوره بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد، راه اندازی خط تولید پژو 2008 تا چند روز آینده، ایست اصناف به "اسنپ" و "تپسی" ، مذاکره خودروسازان ایرانی و چک برای تولید مشترک، هنر هفتم در دولت یازدهم جانی تازه گرفت و اختلاف قیمت  یک و نیم تا 11 میلیونی محصولات ایران خودرو با نرخ بازار.

تولید و عرضه ٣ مدل  هیوندا در سال ٢٠١٧/ معامله برد – برد در بازار مال/ مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است /سبد معیشت در بلاتکلیفی!

روزنامه ابتکار در صفحه بازار و سرمایه خود نیز گریزی داشته به رشد شاخص دلار و افت بهای طلا، رسیدن  تسهیلات بانک صنعت و معدن در قالب طرح رونق تولید به حدود 18 هزار میلیارد ریال، سایه ناکامی ها بر سر بورس، تورم روستایی دی ماه اعلام شد، انتشار مرحله چهارم گواهی سپرده مدت دار با نام الکترونیک بانک ملت از 16 بهمن و تغییر نام بندر امیرآباد به بندر آیت الله هاشمی رفسنجانی .

تولید و عرضه ٣ مدل  هیوندا در سال ٢٠١٧/ معامله برد – برد در بازار مال/ مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است /سبد معیشت در بلاتکلیفی!

سبد معیشت در بلاتکلیفی! تیتر نخست روزنامه جهان صنعت است که می پردازد به زمان تشکیل ستاد مزد 96 کارگران و می نویسد:
جلسه ستادمزد 96پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای هفته آینده تشکیل می‌شود تا شرکای اجتماعی حداقل هزینه سبد معیشت کارگران را تعیین کنند. روزهای پایانی سال در پیش است و شورای‌عالی کار زمان زیادی برای تعیین نهایی دستمزد کارگران ندارد. ظاهرا ستاد مزد بامشارکت انستیتو پاستور درصدد تعیین حداقل هزینه سبد معیشت یک خانواده کارگری است تا این نرخ با هدف افزایش بهره‌وری نیروی کار تعیین و در حداقل مزد لحاظ شود. بررسی موضوع تغذیه کارگران ومیزان هزینه آن در سبد کارگری کار ستاد مزد است که تا این موقع سال طول کشیده است. حداقل دستمزد سالانه بر اساس ماده «۴۱» قانون کار باید براساس دو مولفه نرخ تورم و سبد معیشت خانوار تعیین شود که این دو مولفه در جریان جلسات ستاد مزدمورد تاکید است. شورای‌عالی کار روزهای پایانی سال منتظر گزارش ستاد مزد است.
بعد از جمع‌بندی جلسات ستاد مزد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل دستمزد باید در شورای‌عالی کار مطرح و در صورت تصویب، نهایی شود که در هفته‌های سوم و چهارم اسفندماه پرونده تعیین حداقل مزد سال آینده با ابلاغ مزد ۹۶ بسته خواهد شد.
بحث‌های انحرافی دولت کار را طولانی کرد
تعلل اعضای ستاد مزد امسال برای تعیین سبد معیشت کمی پرسش‌برانگیز است. هر ساله این ستاد بحث سبد کالا را تا این موقع سال جمع می‌کرد اما امسال موضوعات حاشیه‌ای مطرح شده در جلسات ستاد مزد که عمدتا از سوی دولت بود، باعث ایجاد بحث‌های انحرافی و دور شدن اذهان اعضای این ستاد از موضوع اصلی یعنی تعیین سبد معیشتی هر ساله کارگران بود. طرح بحث دستمزد منطقه‌ای از این موارد حاشیه‌ای بود که از سوی وزارت کار مطرح وپس از ایجاد جنجال‌های زیاد منتفی شد و تنها حاصل آن کش آمدن جلسات مزدی ستاد مزد بود!
از سوی دیگر نبودن اعضای ستاد مزد باز هم جلسات آن را از رسمیت انداخت و باعث کنسل شدن آن شد. موضوعی که به گفته سید حسن هفده‌تن، معاون وزیر کار برخی از اعضا امکان حضور در این جلسات را نداشتند!
وی با اشاره به برقراری جلسات ستاد مزد ۹۶ از هفته آینده گفت: حداقل هزینه سبد معیشت کارگران با مشارکت انستیتو تغذیه تعیین می‌شود و در حداقل مزد سال آینده کارگران لحاظ خواهد شد.

از دیگر عناوین این روزنامه می توان به؛ باز طراحی نظام نظارتی بانک مرکزی، بنزین ایران در راه بازار جهانی، از توان بومی خود استفاده کنیم، ظرفیت یک و نیم میلیونی جابه جایی مسافر، اولویت همسان سازی حقوق بازنشستگان و تصمیمات ترامپ بر اقتصاد ایران تاثیر ندارد اشاره کرد.

تولید و عرضه ٣ مدل  هیوندا در سال ٢٠١٧/ معامله برد – برد در بازار مال/ مبلغ کل بدهی دولت 260 هزار میلیارد تومان است /سبد معیشت در بلاتکلیفی!

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار