انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه فعالیت ها نشان می دهد ما در زمینه جلوگیری از بروز سرقت از خطوط موفق عمل کرده ایم، گفت: در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۴۷ مورد برداشت از خط داشتیم، که در ۳۵ انشعاب غیرمجاز به برداشت رسیده اند، در سال ۱۴۰۳ سرقت و تعرض به خطوط روند نزولی داشته و به ۴۱ مورد رسیده که ۲۵ مورد از انشعابات به برداشت نرسیده است.

رحیمی ادامه داد: با انجام پایش و استفاده از تجهیزات و همچنین فعالیت هایی که انجام می شود؛ روند سرقت از خطوط نزولی و به سمت صفر شدن می رود یعنی قبل از تعارض به خطوط در همان ابتدا جلوگیری خواهد شد.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ انتقال نفت و فراورده از مسیر خطوط ۱۳۲ میلیارد لیتر بوده که رقم انتقال از خطوط در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ میلیارد لیتر رسیده که از این میزان ۷۱ میلیارد لیتر انتقال نفت و ۶۶ میلیارد لیتر فراورده نفتی منتقل شده است.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: رقم افزایش انتقال نفت و فرآورده در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ را ۳.۷ درصد عنوان کرد.

رحیمی افزود: امیدواریم با استفاده از خطوط جدید تزریق روان کننده کاهش یافته و انتقال از مسیر خطوط افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار