ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برخی استان‌های کشور از صنعت اشباع شده‌اند و دیگر ظرفیت توسعه صنعتی در آن‌ها وجود ندارد، گفت: در چهارمحال و بختیاری برای توسعه صنعت ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

آقای حیدری ششم شهریورماه در دیدار با سیدمحمد موسوی معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و استعداد‌های بالا از نظر فنی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: صنعتگران هفشجانی در پروژه‌های حیاتی خطوط لوله انتقال نفت، گاز و... نقش موثری داشته و دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نیرو‌های نخبه بسیاری با توان علمی و فنی بالا در این استان وجود دارد که تاکنون نتوانستیم از ظرفیت آن‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی استان‌های کشور از صنعت اشباع شده‌اند و دیگر ظرفیت توسعه صنعتی در آن‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری برای توسعه صنعت ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، همچنین در این استان مشکلی برای تخصیص زمین به احداث واحد‌های صنعتی وجود ندارد.

حیدری یادآور شد: در صورت بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه، سفید دشت به شهرکرد مسیر دسترسی به بنادر کوتاه‌تر خواهد شد، همچنین ظرفیت خوبی برای استفاده از پساب برای تامین آب مورد نیاز صنایع وجود دارد که تاکنون به‌خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و مهاجرت در استان بالا است، عنوان کرد: صنعت می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت معکوس داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گام‌های برای رفع موانع و تسهیل سرمایه‌گذاری برداشته شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه برای توسعه صنایع‌تبدیلی در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌‍‌های بسیار خوبی وجود دارد، گفت: این استان قطب تولید محصولات کشاورزی است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال ایجاد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ارائه تسهیلات کم‌بهره را از دیگر اقدامات موثر برای توسعه صنعت عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری دارد و باید موانع را برطرف کنیم، همچنین قوانین گمرک باید برای واردات تجهیزات مورد نیاز صنایع تسهیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
نباید تنها به فکر راه آهن مبارکه سفید دشت بود راه آهن درون استانی و ترانزیتی شهرکرد به خوزستان را پیگیر و اجرایی کنید.