عناوین اقتصادی روزنامه ها؛

افشای اطلاعات برای کاهش فرار مالیاتی/ دولت تصمیم به سکوت گرفته است/ بیمه‌های بانکدار، بیمه گذاران را دور می زنند

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب نیم نگاهی داریم به روزنامه های اقتصادی و همچنین صفحات اقتصادی برخی روزنامه های کشور و تیترهای آنها را برای شما مرور می کنیم.

روزنامه کسب و کار امروز در صفحه نخست خود به ابلاغیه جدید وزرای اقتصاد و دادگستری با این تیتر پرداخته است؛ افشای اطلاعات برای کاهش فرار مالیاتی و کمی پایین تر از بلاتکلیفی کشاورزان و تعلل در اعلام نرخ تضمینی محصولات کشاورزی گزارش داده است.

از عناوین مهم این روزنامه می توان به التهاب در بازار سرمایه، خسارت سنگین سیل در سیستان و بلوچستان که به هزار و 675 واحد مسکونی آسیب زده است، عرضه خوراک بین مجتمعی پتروشیمی در بورس و تیتر یک مقاله با این عنوان که چطور می توان معیشت مردم را بهبود بخشید نام برد.

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است


روزنامه بعدی آرمان امروز است که در صفحه اقتصادی خود از اختصاص یارانه به سم و درخواستی که عضو انجمن وارد کنندگان و تولید کنندگان کود و سم داشته است می پردازد؛ 

سم باید یارانه بگیرد؛ این خواسته کشاورزان از دولت است که از زبان عضو انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان کود و سم به تازگی مطرح شده است؛ مسالهای که به اعتقاد جواد شریفی میتواند به ترغیب کشاورزان به استفاده از سموم با کیفیت و استاندارد بینجامد، چرا که اکنون کشاورزان برای تامین نهاده سموم کم خطر مبلغی معادل کالاهای لوکس را پرداخت میکنند. این مباحث در حالی مطرح میشود که در سالهای اخیر استفاده از سموم کشاورزی بیش از پیش زیر ذره بین قرار گرفته، چرا که برخی یافته ها از استفاده نابجا از این سموم حکایت دارد که خود سلامت محصولات کشاورزی را زیر سوال برده است.

این روزنامه همچنین به بی نصیب ماندن صنایع کوچک و متوسط از رشد 7 و 4 دهم درصدی اقتصاد، پرداخت مالیات توسط همه نهاد ها که و سپردن تنظیم بازار به بورس نیز اشاره ای داشته است.

یادداشتی با این تیتر نیز دراین روزنامه به چشم می خورد؛ آثار مخرب بازگشایی نماد بانک ها بر بورس که بانک ها را بعنوان یکی از بازوهای کارآمد و موثر بازار سرمایه می داند که همواره نقش مهمی در این بازار داشته است.

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است

روزنامه بعدی ابرار اقتصادی است که صفحه نخست را با این تیتر شروع کرده است؛
 
اجرای 150 میلیون دلاری که احمدی نژاد به تاجیکستان بخشید

از دیگر تیترهای این روزنامه می توان اشاره کرد به ؛
مخالفت پلاسکونشینان با پراکنده شدن در پاساژهای پیشنهادی، افشای نام سهامداران بورسی، خریداران ارز و سپرده گذاران بانکی به سازمان مالیاتی، پرونده بدهی ایران ایر به دولت رفت، تفاوت در سقف تسهیلات ۳۰۰ میلیونی برای کسبه پلاسکو و با حذف رد ديون در دولت يازدهم؛ خصوصی سازی نمايشی دولت احمدی نژاد پايان يافت.

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است


گروه اقتصادی روزنامه اعتماد در صفحه خود پرداخته اند به؛ 
تشريح سه سناريوی گازی ايران در قبال قرارداد فروش گاز به پاكستان توسط حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت با این تیتر؛ گزينه فسخ قرارداد با پاكستاني ها روی ميز دولت خلا قانونی آيين نامه 60 ، دست بيمه ها را برای كسب منفعت بيشتر باز گذاشت؛ بيمه های بانكدار، بيمه گذاران را دور ميزنند
و از حکایت پرتقال های یخ زده که به دریا ریخته شدند ، احیای خطوط هوایی باطل شده در اولویت هما، كشف ۹ ميدان گازی و ۱۰ ميدان نفتی در برنامه پنج ساله، راه اندازي مجدد جايگاه عرضه گاز طبيعی فشرده ملارد و افتتاح پروژه بانكرينگ پس از 11 سال؛ هديه ای كه برجام به صنعت حمل و نقل داده است سخن می گوید.

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است


روزنامه جهان صنعت از عدم اجازه برای خروج آتش نشانان می گوید که ؛ 20 دقیقه قبل بچه‌ها بی‌سیم زدند ساختمان در حال ریختن است اما اجازه خروج به آنها ندادند.

جهان صنعت از دلایل عدم گرایش مردم ایران به صنعت بیمه، خطر فروپاشی تجارت جهانی، صنعت در سربالایی و دیوار سیاسی – تجاری ترامپ می گوید.

این روزنامه همچنین در راستای آینده سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران گفتگویی با همایون فلکشاهی تحلیلگر پروژه‌های بالادستی خاورمیانه و شمال آفریقا در موسسه "وود مکنزی" را به چاپ رسانده با این تیتر؛ غول های نفتی در انتظار انتخابات 96 ؛
فلکشاهی معتقد است شرکت‌های بزرگ منتظر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 و اعلام نتایج آن قبل از بستن قراردادهای بلندمدت با جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی درباره نقش ایران در جهان انرژی به این روزنامه گفت: ایران به صورت تاریخی نقش مهمی را در بازار نفت جهان ایفا کرده است. ایران همچنان یکی از تامین‌کنندگان اصلی نفت جهان با سهم کنونی چهاردرصدی از تولید است.
ما پیش‌بینی می‌کنیم کل تولید جهانی در سال 2016 به حدود 100 میلیون بشکه در روز برسد و انتظار داریم تا سال 2030 به 108 میلیون بشکه در روز در اوج خود برسد. پتانسیل نفت و گاز ایران گسترده است. در آینده، بیشتر این پتانسیل در حوزه گاز خواهد بود.
ایران سومین تولیدکننده گاز جهان است اما نقش مهمی را در تجارت جهانی گاز ایفا نمی‌کند و تنها مقدار کمی گاز به ترکیه صادر می‌کند. اگرچه ایران دومین دارنده ذخایر عظیم گاز در جهان است اما سهم آن در تجارت جهانی گاز کمتر از یک درصد است.
مطمئنا این چشم‌انداز برای ایران وجود دارد که نقش خیلی بزرگ‌تری در بازار جهانی نفت و گاز ایفا کند اما این موضوع به ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید و پیدا کردن گزینه‌های عملی صادرات گاز از سوی تهران بستگی دارد.

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است


در صفحه اقتصادی روزنامه ایران به این عناوین می رسیم؛
بدهی مالیاتی کسبه پلاسکو بخشیده می شود، آغاز سوخت رسانی به کشتی های عبوری از خلیج فارس، رکود صادرات نفت ایران به اروپا شکست، جزئیات مالی خرید هواپیماهای "ای تی آر" 3 سناریو برای صادرات گاز به پاکستان، اعلام آمادگی ترکمنستان برای گفتگوی گازی، اعلام اطلاعات پایه برای تعیین مالیات فعالان بزرگ اقتصادی، افتتاح ۴۵۲پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی، پرونده بدهی ایران ایر به دولت رفت، ۳۵نفتکش ایران راهی اروپا شد، ماجرای ریختن پرتقال‌های شمال به دریای خزر، سالانه به ساخت یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم.

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است

روزنامه خراسان نیز در صفحه اقتصادی خود پرداخته است به؛
مذاکره برای توسعه مکران با 35 هلدینگ و ۲۰ کشور، تاسیس دفتر توسط مالزی برای افزایش صادرات روغن پالم در ایران ، بخشنامه مالیاتی برای دسترسی به اطلاعات اقتصادی مودیان حساب های بانکی؛ معامالت بورسی و نقل و انتقال امالک مودیان روی میز سازمان مالیاتی ، افزایش 39 درصدی تولید خودرو تا پایان دی ماه، نوبخت: مجبور به اجرای قرارداد ساخت کشتی با کره جنوبی شدیم و  بالا گرفتن اعتراض به تصمیمات اخیر درباره کشاورزی.

گروه اقتصادی این روزنامه همچنین یادداشتی درباره سکوت تلخ آقای سخنگو نوشته است؛ 
دولت تصمیم به سکوت گرفته است؛ طبق قانون موظف است نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تا مهرماه هر سال اعلام کند تا کشاورزان بر اساس آن و حساب و کتاب هزینه ها و درآمدها تصمیم بگیرند که محصولی را بکارند یا نه. اما اکنون بهمن ماه هم دارد به نیمه می رسد و خبری از نرخها نیست. صدای وزارت جهاد کشاورزی هم در آمده است. آنها که مدتها پیش گزارش و پیشنهادات خود را در مورد نرخ های خرید تضمینی به دولت و شورای اقتصاد ارائه کردند اما خبری از نتیجه نهایی نیست.
 آقای سخنگو هم سکوت کرده است. 
شاید دولت معتقد است که این محصوالت باید رقابتی شوند و سیاست خرید تضمینی به رقابتی شدن محصوالت کشاورزی آسیب می زند. اظهارات رئیس جمهور در جشن خودکفایی گندم می تواند این گمانه را تقویت کند. شاید این موضع در مورد برخی محصولات درست باشد اما فعال قصد نقد این مسئله را ندارم. 
حرف این است که چرا سکوت؟ 
اگر دولت محترم چنین تصمیمی دارد یا به جمع بندی رسیده که اینچنین کند، اعلام کند. 
سخنگوی محترم بگوید که ما تصمیم گرفتیم بحث خرید تضمینی را ملغی کنیم؛ دلیل توجیهی ما این است و برنامه بلندمدت ما هم این!

عدم اجازه خروج به آتش نشانان 20 دقیقه پیش از ریزش آوار / دولت تصمیم به سکوت گرفته است

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار