قرارداد‌های ثبت شده در سامانه خودنویس از ۳۰۰ هزار فقره عبور کرد

مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: از ابتدای امسال ثبت قرارداد‌های اجاره در سامانه خودنویس افزایش یافته که طبق آخرین آمار‌ها تعداد آن به بیش از ۳۰۰ هزار فقره رسیده است.

ساسانی مشاور وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه روند انعقاد قرارداد در سامانه خودنویس از ابتدای امسال رو به رشد است و میزان قراردادهای منعقد شده در سامانه خودنویس به بیش از ۳۰۰ هزار فقره رسیده است گفت: میزان قراردادهای منعقد شده در سامانه خودنویس با توجه به رایگان بودن و راحت تر بودن تثبت قراردادها شاهد رشد بسیار خوبی در اجرایی شدن این سامانه داشته ایم.

وی ادامه داد: اجرایی شدن سامانه خودنویس نقش بسیار مناسبی در کاهش میزان تخلفات و همچنین حق الزحمه های نجومی داشته است و با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی ها ما شاهد آرام شدن  بازار اجاره مسکن خواهیم بود.

ساسانی بیان کرد: سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره روی سامانه بارگذاری و رفع اشکال شد. همچنین، ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار