حاشیه نگاری نیمه اول جشنواره فیلم فجر؛

نگاه کم سوی مسئولان سیاسی / شلوغ ترین روز کاخ جشنواره

سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نیمه راه رسید و با وجود حضور چهره های مختلفی از عرصه های هنری در کاخ جشنواره اما مسئولان سیاسی توجه اندکی به فیلم ها و جشنواره داشته اند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نیمه راه رسید و در این چند روز گذشته چهره های مختلفی از عرصه های هنری به کاخ جشنواره آمدند اما از میان مسئولان سیاسی نیز تنها احمد مسجد جامعی عضو شواری شهر بود که به بازدید از جشنواره و تماشای فیلم «بوفالو» آمد با توجه به اینکه در سال های گذشته نمایندگان مجلس و حتی دیگر افراد سیاسیبرای تماشای فیلم به جشنواره می آمدند اما امسال روی خوشی نشان ندادند.

این اتفاق برای سینمای خوش آیند نیست چراکه حضور نداشتن آنها به معنی بی اهمیتی و حمایت نشدن از فیلم های امسال است و برداشت منفی در پی خواهد داشت. تماشای فیلم هایی که شاید در برخی موارد به صنعت سینمای کمک کند و یا هیچ وقت به پرده اکران نرسند.

پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «رخ دیوانه» آغاز شد فیلمی هیجانی و معمایی که مخاطب را تا پایان داستان نگه می داشت اما برخلاف این فیلم سایر نمایش های دیروز از جمله «دو» ساخته سهیلا گلستانی، «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف و «یحیی سکوت نکرد» ساخته کاوه ابراهیم پور با ریتم کند خود مخاطب را دلزده می کرد.

البته «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی و با بازی خوب سیامک صفری از فیلم هایی بود مخاطبان زیادی را به سالن کشاند و حتی بعضی از تماشاگران بر روی پله های سالن به تماشای فیلم نشستند.

فاطمه معتمدآریا بعد از چند سال دوری از سینما بلاخره با دو فیلم «بهمن» و «یحیی سکوت نکرد» به کاخ جشنواره آمد و سوژه عکاسان خبری شد اما آنچه که انتظار می رفت شاهد بازی چشم گیری از این بازیگر در فیلم هایش نبودیم و نکته قابل توجه هم بازی شدن وی با همسرش در فیلم «بهمن» بود.

این بازیگر سعی می کرد حضور پر انرژی را در نشست های خبری فیلم خود داشته باشد طوری که مدام همسر خود را تشویق می کرد.

علی دهکردی، مهدی پاکدل و همسرش بهنوش طباطبایی، دانیال حکیمی، کوروش تهامی، مجید مظفری، صابر ابر، ساعد سهیلی، کاوه سماک باشی، حامد کمیلی، روشنک گرامی و عباس غزالی چه های جدید روز پنجم کاخ جشنواره بودند و البته این بار علاوه بر ابراهیم حاتمی کیا و محسن کیایی، کمال تبریزی نیز به جمع پایه ثابت های جشنواره اضافه شد.

شلوغ ترین روز جشنواره  را می توان به پنجمین روز نسبت داد مثل اینکه ورود برای اهالی غیر رسانه ای نیز مجاز شده بود و بر شلوغی کاخ افزوده می شد. کسانی که حتی در نشست های خبری نیز حاضر شدند و با ایجاد سروصدا تهیه خبر را برای اهالی رسانه دشوار کردند.

با توجه به اینکه پیش از این احتمال داده شده بود که فیلم «محمد رسول الله» در روز جمعه نمایش داده می شود این اتفاق به سرانجام نرسید و شاید به روزهای دیگر از جشنواره موکول شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.