«ابوالحسن داودی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

در «زادبوم» بالاترین ایمان را نمایش دادم/ دغدغه‌ی ذهنی‌ام در «رخ دیوانه» منعکس شده است

کارگردان سینما مطرح کرد: سینما جنبه‌ی سرگرمی دارد و اثر فیلمساز باید مخاطب را به خود جذب کند.

«ابوالحسن داودی» کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی بازی ها و حرکات در فیلم رخ دیوانه مثل حرکات شطرنج است، با هر حرکتی اتفاقی جدیدی می‌افتد و به نظر من باید در جنس روایت فیلم به عنوان یک قصه گو چیزی را روایت کنید که به دل مخاطب بنشیند، چون سینما یک وجه سرگرمی دارد و در آن بعد از سینما باید فکر جذب مخاطب را بکنید.
 
وی افزود: قرار نیست کسی با تحکم با دیگران صحبت کند و دیگران را محکوم کند. مثل گروه داعش که دیگران را شایسته ی سر بریدن میداند، چون با نظراتش مخالف هستند.
 
داودی در ادامه بیان کرد: واقعیت جامعه باید به گونه‌ای عرضه شود که قابل باور باشد و مخاطب را به تفکر وا دارد.
 
این کارگردان همچنین اظهار داشت: ما در فیلمنامه و مراحل کار سعی کردیم که شکل مشخص فیلم را حفظ کنیم و همه ی پلان ها ساختار مشخص و حساب شده دارند.
 
وی در خصوص آرای مردمی در مورد فیلم ها گفت: اینکه فیلمی دیده شود و مخاطب داشته باشد، برای من مهم است و همه‌ی ابعاد و وجوه آن را در برمی‌گردد. یعنی وقتی فیلمی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، در تمام ابعاد آن توانسته است این جذب را داشته باشد.
 
این کارگردان در خصوص برداشت‌های مختلف از آثار خود گفت: من به نظرات مخالف احترام میگذارم اما اینکه من را متهم به تفکر الحادی کنند، باید بگویم که سلیقه ی شخصی است. من در فیلم «زادبوم» بالاترین ایمان را نمایش دادم.
 
داودی با اشاره به اینکه فرصت این چند سال را به شناخت جامعه اختصاص داده است گفت: من  به شناخت از جامعه و جوانان علاقه داشتم و این داستان به انعکاس نگاه ما کمک کرده است.
 
وی در پایان گفت: تغییرات جشنواره از جهاتی خوب بوده است و از زوایای دیگر بدتر شده است. فکر می‌کنم دغدغه ای که در ذهن داشتم، در فیلم «رخ دیوانه» منعکس شده است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار