بازجویی حامد کمیلی و نسیم ادبی در «اتاق 498»

کامیار صالح‌پور نمایش اتاق 498 را با بازی حامد کمیلی، نسیم ادبی و... روی صحنه می‌برد.

کامیار صالح‌پور کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص زمینه‌های خلق اثر نمایش «اتاق 498» گفت: دغدغه‌های شخصی وسعت محدود شده زندگی توسط ذهن انسان‌ها و ناجیان و مقصرانی که آدم‌ها هر روز در زندگی به دنبال آن می‌گردند همه بهانه‌ای شد تا به همراه علیرضا اجلی نگارش نمایشنامه «اتاق 498» را در چهارچوب‌های فانتزی شروع کنیم.

وی در مورد داستان نمایش «اتاق 498» اظهار داشت: این نمایش گذری میان حال و گذشته زندگی زن و شوهری محبوس شده در «اتاق 498» است که پاسخ به پرسشی مرگ و زندگی آنان را تعیین می‌کند. داستان غیر‌خطی این نمایش با دو شخصیت اصلی و دو شخصیت فرعی عشق‌های فدا شده به دست ترس‌ها و تردید‌ها را به نمایش می‌گذارد.

صالح‌پور در مورد ژانر نمایش «اتاق 498» بیان کرد: متأسفانه در ایران کمتر شاهد آثاری در ژانر فانتزی هستیم از ویژگی‌های مهم این ژانر تمرکز بیشتر بر روی حرکت، میزانسن و همین‌طور بدن و میمیک بازیگر نسبت به دیالوگ و بیان است همان‌طور که در دنیای امروز نیز تنوع تصویری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و استفاده از دیالوگ و کلام منوط به جذابیت و تناسب آن با موقعیت نمایشی است.

وی در مورد ویژگی‌های فرمی این اثر تصریح کرد: به طور کلی «اتاق 498» به لحاظ فرم و میزانسن دارای ویژگی سیالیّت دوری از ایستایی است و سعی شده در جهت تحقق تنوع تصویری و چینش میزانسن از حرکات 12 بازیگر بهترین استفاده را کنیم و به همین منظور نزدیک به 3‌ماه تمرین کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «اتاق 498» ادامه داد: طراحی فضای مینی مالی را سعید زارع برای صحنه در نظر گرفته است و به جهت نمایش فضای ذهن شخصیت‌ها، ‌در کنار استفاده از بازیگران فرم به طراحی صدا در چهارچوب‌های و حتی پست مدرن پرداختیم که حس انزجار و ترس را به مخاطب القا کند.

صالح‌پور در خصوص انتخاب سالن حافظ گفت: برای اجرای این نمایش به صحنه‌ای با عمق زیاد احتیاج داشتیم و از میان گزینه‌هایی چون مولوی، ‌حافظ و ایرانشهر با سالن حافظ به توافق رسیدیم.

گفتنی است؛ نمایش «اتاق 498» با بازی حامد کمیلی، نسیم ادبی، ‌نیکی مظفری و بهناز بستان دوست از 4 مرداد در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار