شبکه سه این شب‌ها مسابقه «قهرمان» را بر روی آنتن دارد که موردتوجه قشر‌های مختلف جامعه، به‌خصوص جوانان قرار گرفته است.

شبکه سه این شب‌ها مسابقه «قهرمان» را بر روی آنتن دارد که موردتوجه قشر‌های مختلف جامعه، به‌خصوص جوانان قرار گرفته است. این برنامه با هدف ایجاد سرگرمی و شادمانی تولید شده و انگیزه‌اش ایجاد فضایی شاد در دورهمی‌های خانواده‌هاست. قهرمان با اینکه برنامه‌ای شاد و مفرح است، نگاهی هم به مقوله ورزش و روی آوردن جوانان به ورزش و رقابت‌های ورزشی دارد؛ به‌گونه‌ای که در همه قسمت‌های این مسابقه شاهد رقابت‌های ورزشی نفس‌گیر بین شرکت‌کنندگانیم که به‌عنوان قهرمانان این برنامه دعوت می‌شوند.

مسابقه «قهرمان» با وجود فضای رقابتی، درس‌های جوانمردی و بزرگی را به نمایش می‌گذارد که برای جوانان و نوجوانان آموزنده و مفید است؛ چراکه در کنار قهرمان ورزشی، قهرمان اخلاق و جوانمردی هم معنا پیدا می‌کند. این یعنی ما در مسیر تولید و پخش این برنامه دو قهرمان در کنار هم داریم و می‌توان عنوان زیبای «قهرمان+ قهرمان» را برای آن ترسیم کنیم. با سیدپوریا ملک‌آبادی، تهیه‌کننده برنامه درباره جزئیات و سبک و سیاق تولید این برنامه گفتگو کرده‌ایم تا اطلاعات بیشتری از این برنامه پیش رویتان بگذاریم.

سیدپوریا ملک‌آبادی، تهیه‌کننده برنامه «قهرمان» شبکه سه سیما با اشاره به اهداف تولید و پخش این برنامه گفت: اکنون فصل دوم برنامه «قهرمان» درحال پخش است. البته نمونه خارجی هم دارد و درواقع، مسابقه‌ای تلویزیونی است که در کشور‌هایی مانند روسیه، آلمان، آمریکا، لهستان و ... در حال تولید و پخش است. هدف ما از تولید برنامه «قهرمان» ایجاد سرگرمی، نشاط و درگیر کردن جوانان، نوجوانان و گروه‌های مختلف سنی با رقابت‌های هیجانی ورزشی در سطح بین‌المللی است که این امر برای اولین بار در تلویزیون ایران رخ می‌دهد.

 از کشور‌های مختلف شرکت‌کننده داریم

وی افزود: برخی از شرکت‌کنندگان «قهرمان» از کشور‌های خارجی آمده‌اند. از ۱۸ کشور مهمان داریم که قهرمانان سنگ‌نوردی، پارکور و دیگر رشته‌های ورزشی به شمار می‌روند و اتفاقی بی نظیر را رقم زده‌اند که با استقبال بسیار روبه‌رو شده است. باتوجه‌به اینکه تاکنون پخش بیش از ۱۰ قسمت فصل دوم «قهرمان» را پشت‌سر گذاشته‌ایم، توانسته مخاطبانی خوب هم جذب کند.

ملک‌آبادی با اشاره به اینکه مسابقه «قهرمان» در هر قسمت مقدماتی، چهار مرحله دارد: تعیین خط، حذفی، نیمه‌نهایی و نهایی که در سه هفته اجرا می‌شود گفت: هر هفته یک مرحله نهایی دارد و درمجموع یک مرحله فرصت مجدد هم برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده و درنهایت هم فینال فینالیست‌ها را در آخر رقابت‌ها شاهد خواهیم بود که مربوط به قهرمانانی است که از فینال هفته انتخاب می‌شوند و به مرحله پایانی راه پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: «قهرمان» روز‌های شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پس‌از خبر شبانگاهی شبکه سه روی آنتن این شبکه می‌رود و بازپخش آن هم ساعت ۱۵ روز بعد است. خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه شده و قرار است بعداز پایان رقابت‌های پارالمپیک از شبکه ورزش سیما هم پخش شود.

 در اندیشه تولید فصل جدید «قهرمان»

این تهیه‌کننده با بیان اینکه تولید فصل جدید برنامه «قهرمان» منوط به تصمیم مدیران شبکه سه است، گفت: البته باتوجه‌به بازخورد‌ها و استقبال مردم و نیز با توجه به جنبه‌های بین‌المللی برنامه و استقبال کشور‌های مختلف از آن، احتمال موافقت شبکه سه از ادامه تولید این برنامه وجود دارد؛ اما به‌هرحال، ما تابع تصمیم مدیران و به‌ویژه مدیر شبکه سه سیما هستیم که امیدواریم این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم فصل سوم و جدید این برنامه را تولید کنیم.

 تلاش برای برگزاری مسابقه‌ای در حداستاندارد‌های جهانی

ملک‌آبادی با بیان اینکه ما در این برنامه فقط یک مسابقه برگزار نمی‌کنیم، بلکه باتوجه‌به هنر‌های مختلف ورزشکاران، هم اجرا‌های صحنه‌ای داریم، هم مسابقه و هم مصاحبه با ورزشکاران و قهرمانان و نیز مستند‌های پشت صحنه و در کنار این موارد ما در خصوص این برنامه، باشگاهی داریم که اتفاقات مختلفی در آن باشگاه می‌افتد گفت: در فصل بعدی برنامه «قهرمان» در صورت موافقت و تصویب شبکه سه، رقابت‌ها با تغییرات و بخش‌های جدید همراه خواهد بود و سخت‌تر و متنوع‌تر خواهد شد. وی افزود: نکته مهم فصل دوم این است که رقابت‌ها را هم روی آب و هم زیر آب برگزار می‌کنیم و یک بخش از مسابقه کاملاً زیر آب برگزار می‌شود که دقیقاً مثل نمونه بین‌المللی آن است که تحت نظارت بین‌المللی نیز هست و ازآنجاکه ما در برنامه «قهرمان» شرکت‌کننده‌های خارجی حرفه‌ای داریم، تلاش کرده‌ایم دقیقاً بازی‌ها و رقابت‌ها را براساس استاندارد‌های جهانی برگزار کنیم که این نوع برگزاری مسابقه تلویزیونی ورزشی در حد استاندارد‌های جهانی، برای نخستین بار است که در کشورمان اتفاق می‌افتد و همین هم موجب استقبال مخاطبان از برنامه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار