آتش‌سوزی هولناک در خوابگاه پسرانه یک مدرسه ابتدایی در کنیا ۱۷ قربانی گرفت و گفته می‌شود به دلیل شدت حادثه، برخی اجساد غیرقابل شناسایی است.

در پی وقوع یک آتش‌سوزی شدید در خوابگاه مدرسه ابتدایی در مرکز کنیا، دست کم ۱۷ دانش‌آموز کشته و ۱۴ نفر مجروح شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان، «رسیلا اونیانگو» سخنگوی سرویس پلیس ملی کنیا می‌گوید این رخداد در شهرستان «نیری» در مرکز کنیا رخ داده و شدت آتش‌سوزی در حدی بوده که برخی اجساد «غیر قابل شناسایی» هستند. وی افزود که علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست. این مقام همچنین تایید نکرد که آتش‌سوزی کنترل شده است یا خیر و گفت که این جزئیات توسط تیم‌های حاضر در محل مشخص خواهد شد. 

آیزاک مواورا، سخنگوی دولت کنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که حادثه نیمه شب به وقت محلی در یک مدرسه شبانه‌روزی رخ داده و در آن زمان بیش از ۱۵۰ نفر در خوابگاه بودند. 

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا این واقعه را به خانواده قربانیان تسلیت گفته و اعلام کرد که دستور بررسی این حادثه «هولناک» را داده است. 

آتش‌سوزی در مدارس این کشور شرق آفریقا نسبتا رایج است و معمولا به ازدحام بیش از حد نسبت داده می‌شود و در مواردی نیز عمدی است. بر اساس آمار رسمی گزارش شده توسط رویترز، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ حدود ۳۵۰ مدرسه در این کشور طعمه حریق شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار