رستگاری گفت: در سال ۱۴۰۲ استان یزد به لحاظ نرخ کاهش تلفات جاده‌ای رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که متأسفانه در سال جاری با وقوع حادثه تلخ برای اتوبوس زائران پاکستانی، این سیر نزولی تغییر خواهد کرد.

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد  در رابطه با نرخ کاهش تلفات جاده‌ای اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان راهداری، استان یزد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در حوزه کاهش نرخ تلفات جاده‌ای، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد. 

وی افزود: در پنج‌ماهه نخست سال جاری نیز نسبت به وضعیت مشابه سال ۱۴۰۲، نرخ کاهشی را در حوزه تلفات جاده‌ای شاهد بودیم تا اینکه حادثه تلخ اتوبوس زائران پاکستانی، هر چند که ارتباطی با حوزه ترافیکی و هندسی جاده‌ای نداشته و نقص فنی خودرو علت اصلی آن بود، معادلات این سیر نزولی را تغییر داد. 

رستگاری تصریح کرد: در سال گذشته به منظور ارتقاء ایمنی راه‌ها بیش از ۳۵۰ کیلومتر و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر عملیات ملایم سازی شیب شیروانی انجام شده و همچنین تأکید ویژه‌ای بر نصب و اصلاح علائم افقی وجود دارد؛ چرا که انواع خط‌کشی، نصب چشم‌گربه‌ای، آشکارسازی دماغه‌ها و دسترسی‌ها تأثیر بسیاری بر ایمنی شبکه جاده‌ای دارد.

وی اذعان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان یزد انجام شده است که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ (که ۱۳۰۰ کیلومتر خط کشی بوده است) با افزایش شش برابری همراه بوده است. 

این مسئول ادامه داد: مجموعه اقدامات فوق در کنار حضور هوشمندانه پلیس‌راه، حضور مستمر و تقویت گشت‌های بین‌راهی در شبکه جاده‌ها، کسب رتبه برتر در زمینه کاهش نرخ تلفات جاده‌ای را در شرایطی برای استان به ارمغان آورد که آمار تردد در استان افزایشی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.