کلهری گفت: پارسال با وجود شرایط کرونایی و کاهش تردد تلفات جاده‌ای استان قم ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، کلهری درکمیسیون ایمنی راه‌های استان قم با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی تردد‌ها به استان قم گفت: با توجه به شرایط کرونایی پارسال تصادفات جاده‌ای ۲۵ درصد کاهش یافته، ولی تلفات جاده ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم بیشترین آمار تردد و تصادفات استان قم را در آزاد راه قم - تهران عنوان کرد و افزود: در محور‌های فرعی استان مانند قم - جعفریه و محور ورجان نیز شاهد افزایش تلفات جاده‌ای هستیم.

کلهری با اشاره به رفع ۵۰ نقطه حادثه خیز در استان قم گفت: بر اساس مطالعه جدید ۳۰ نقطه حادثه خیز در کمربندی قم- اراک و قم - کاشان شناسایی شده که تا پایان امسال این نقاط نیز حذف می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ۴ بانده شدن محور قدیم قم- تهران، تکمیل روشنایی محور‌های سلفچگان- راهجرد، قنوات و جاده قدیم قم - تهران را از مهمترین اقدامات با هدف افزایش ایمنی جاده‌های استان قم عنوان کرد.

همچنین رییس پلیس راهور استان نیز با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تخلفات جاده‌ای در مقایسه با پارسال گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز اصلی‌ترین دلایل تخلفات در محور‌های مواصلاتی استان است.

سرهنگ پناهی افزود: بیشترین تصادفات فوتی استان در بزرگراه قم- سلفچگان و جاده قدیم قم - تهران رخ داده است.

سرمست استاندار قم نیز با اشاره به اینکه استان قم بار ترافیکی ۱۷ استان را به دوش می‌کشد گفت: برای افزایش ایمنی و کاهش بار ترافیک جاده‌های استان باید خطوط ریلی و هوایی نیز در اولویت جابه جایی بار و مسافر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار