سازمان ملل افشا کرد که رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته پنج بار با درخواست‌ها برای تجهیز بیمارستان‌های فعال در شمال غزه به سوخت مخالفت کرده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی به ازدحام گسترده جمعیت آوارگان فلسطینی در جنوب غزه در نتیجه دستورالعمل‌های تخلیه مستمری که از سوی رژیم صهیونیستی صادر می‌شود، اشاره کرد.

به نوشته روزنامه «الاخبار»، او در ادامه اظهار کرد: «برخی بیمارستان‌های شمال غزه بیش از ۱۰ روز است که کمک‌های سوختی دریافت نکرده‌اند.»

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین افشا کرد که رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته پنج بار با درخواست‌ها برای تجهیز بیمارستان‌های فعال در شمال غزه به سوخت مخالفت کرده است.

دوجاریک در ادامه گفت: «تلاش‌ها برای آموزش و تعیین بیش از ۱۰۰۰ درمانگر و نیروی داوطلب در ۱۱ مرکز درمانی منطقه جهت انجام واکسیناسیون فلج اطفال ادامه دارد.»

این مسئول سازمان ملل افزود: «آن‌ها در مرحله اول طرح واکسیناسیون به دنبال اجرای طرح برای دست‌کم ۹۵ درصد از ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در غزه هستند.»

گفتن است؛ از هفتم اکتبر، اشغالگران جنگی را آغاز کرده‌اند که مناطق وسیعی از نوار غزه را ویران و اکثر جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری آن را آواره کرده و منجر به گسترش گرسنگی و بیماری و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر شده است که اکثر آنها زنن و کودک هستند. قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف جنگ و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری برای ممانعت از نسل‌کشی در غزه هم این رژیم را از ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه بازنداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار