سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان یورش «وخیم و خطرناک» اسرائیل در کرانه باختری را محکوم کرد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تشدید جنگ اسرائیل در کرانه باختری اشغالی در شهرها، روستا‌ها و اردوگاه‌های جنین، طولکرم، طوباس، علاوه بر جنگ در نوار غزه، به نتایج وخیم و خطرناک منجر خواهد شد. 

ابو ردینه افزود: عملیات نظامی که از سحرگاه امروز در شمال کرانه باختری آغاز شد و تاکنون منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است، ادامه جنگ همه جانبه علیه ملت فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آنهاست.

وی گفت: سیاست افراطی اسرائیل، تخریب شهرها، کشتار شهروندان، بازداشت و استعمار، امنیت و ثبات را برای کسی به ارمغان نخواهد آورد.

ابو ردینه از آمریکا خواست فورا مداخله کند و مقامات اسرائیلی را مجبور به توقف جنگ همه جانبه خود علیه مردم فلسطین کند و گفت: جهان باید برای مهار این دولت افراطی که تهدیدی برای ثبات منطقه و جهان است، اقدام فوری انجام دهد.

دور جدید مذاکرات آتش بس غزه در قطر از امروز چهارشنبه ۸ شهریور ماه (۲۸ آگوست) در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود. نشست دوحه قطر روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد.

پس از آن، مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق در چهارم شهریور ماه (۲۵ اوت) پایان یافت و حماس و اسرائیل با چند ماده ارائه شده از سوی میانجیگران موافقت نکرده‌اند، اما کاخ سفید می‌گوید مذاکرات قاهره در سطح کارگروه‌هایی همچنان ادامه دارد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار