عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: متقاضیان مسکن در طی چند سال گذشته چشم انتظار عرضه واحد‌های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان هستند.

در حال حاضر فعالیت  سامانه املاک و اسکان به عنوان یکی از مهم ترین  اقدامات در حوزه  مسکن به شمار می رود که زمینه ساز بهبود و تقویت بازار مسکن و همچین رونق در این بازار می شود. بنابراین در شرایط کنونی برای تحقق اهداف صورت گرفته در حوزه مسکن باید بتوانیم بازار مسکن را از طریق تکمیل سامانه املاک و اسکان به رونق برسانیم.

 طبق قانون تعداد زیادی از دستگاه ها به سامانه املاک واسکان متصل شده اند اما همچنان برخی از دستگاه ها برای وصل شدن به سامانه املاک واسکان مقاومت کرده و همین امر خود باعث شده که اطلاعات مورد نیاز برای این سامانه به صورت کامل بارگذاری نشود و از سوی دیگر ماموریت اصلی این سامانه در شناسایی خانه های خالی محقق نشود.

در همین زمینه شاملو عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید بتواند تمامی اقدامات و برنامه ریزی های لازم را برای تقویت بازار مسکن به کار بگیرد گفت: در حال حاضر ماموریت اصلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن همین تکمیل و اتصال تمامی دستگاه ها به سامانه املاک و اسکان است که در این بخش باید بتوانیم از طریق آن آینده بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کنیم.

وی ادامه داد: عدم فعالیت سامانه املاک و اسکان باعث می شود که مالکان خانه های خالی به راحتی فعالیت کنند. در صورتی که اگر این سامانه با قدرت و اطلاعات کامل وارد بازار شود می تواند بازار مسکن را به سمت ثبات و در  نهایت به سمت کاهش قیمت مسکن هدایت کند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور بیان کرد: در حال حاضر بازار مسکن و بسیاری از متقاضیان در بخش مسکن تشنه  ورود خانه‌های خالی به بازار هستند که یکی از  اقدامات مهمی که این سامانه انجام می‌دهد همین شناسایی خانه‌های خالی و تزریق آنها به بازار مسکن است. به طوری که طبق اعلام مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه از طریق همین سامانه املاک و اسکان وارد بازار شده است که این اقدامات خود می‌تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی  بازار مسکن  باید با مدیریت بهتر و صحیح هدایت شود تا  بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف شده و بازار بتواند با آرامش بیشتری فعالیت کند و از سوی دیگر خانه‌های خالی که چندین سال است متقاضیان چشم انتظار آنها هستند هم وارد  بازار شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار