قهرمانی گفت: حاکمیت شرکتی بسیار حائز اهمیت است چرا که در درجه اول به دنبال تامین منافع تمامی ذی‌نفعان شرکت‌ها از جمله سهامداران خرد است.

محمد امین قهرمانی معاون پذیرش و ناشران بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بحث حاکمیت شرکتی که طی یکسال و نیم اخیر خیلی پررنگ شده و دستورالعمل آن هم با اصلاحاتی رو به رو و بعد ابلاغ شد.

او افزود: حاکمیت شرکتی بسیار حائز اهمیت است چرا که در درجه اول به دنبال تامین منافع تمامی ذی‌نفعان شرکت‌ها از جمله سهامداران خرد که ذی‌نفعان اصلی شرکت به شمار می روند است به نکات مختلفی در بحث حاکمیت شرکتی از جمله وظایف هیات مدیره، نحو چینش هیات مدیره، کمیته‌های تخصصی که باید ذیل هیات مدیره تشکیل شود تا به راهبری شرکت کمک کند پرداخته شده است.

او می‌گوید: گام مهمی که برداشته این است که طی یکسال اخیر پرسش نامه مربوط یا سنجش و محاسبه امتیاز ناشران از حیث حاکمیت شرکتی را تهیه کردیم و در اختیار حسابرسان قرار داده شده و حسابرسان هم بر اساس فهرستی تصویب شده نسبت به ارزیابی اقدام کردند و امتیازات هم محاسبه (برای بورس تهران) و برای سازمان بورس ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار