مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال باید به طور متوسط ماهانه ۱۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف صادر شود.

 

محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  بنابر آمار در مرداد ماه ۱۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است که حدود ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ استحصال می‌شود.

او سرانه مصرف مرغ کشور را ۳۱ کیلو اعلام کرد و افزود: با احتساب مصرف داخل، ۶ تا ۷ هزارتن تولید مرغ مرداد ماه مازاد بر نیاز کشور است، این احتمال وجود دارد که با کاهش دما و افزایش وزن مرغ ها، میزان مازاد بالاتر رود.

کمالی سروستانی با تاکید بر استمرار صادرات مرغ گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ماهانه ۱۰ هزارتن مرغ باید به بازار‌های هدف صادر شود، از این رو مقاصد صادراتی باید افزایش یابد تا به پایداری در امر صادرات دست یابیم.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه نیازی به توزیع مرغ منجمد وارداتی نداریم، افزود: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی و تولید مرغ مازاد بر نیاز کشور، توزیع مرغ منجمد وارداتی باید متوقف شود تا تولید دچار چالش نشود.

او ادامه داد: هم اکنون تعداد دوره جوجه ریزی سالانه ۳.۶ تا ۳.۷ دوره است، درحالیکه تا ۵ دوره امکان افزایش بسته به فرهنگ مصرف و پایداری صادرات وجود دارد.


کمالی سروستانی با بیان اینکه استفاده  از ظرفیت ۱۰۰ درصدی صادرات  مرغ نیازمند ایجاد دبازاریابی و بازار‌های جدید صادراتی است، گفت: اکنون واحد‌های مرغداری با ۷۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که با تامین به موقع نهاده‌های دامی و استمرار ثبات بازار، مرغداران نسبت به روند جوجه ریزی‌ها اطمینان خواهند داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار