مجری طرح گندم گفت: بر اساس آمار از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم با ارزش ۲۰۷ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن معادل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۴۵ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۹۴.۲ همت از وجوه گندم‌های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

سهرابی ادامه داد: تاکنون ۴۹۰ هزار تن انواع بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم خریداری شده و همواره عملیات بوجاری، ضدعفونی و توزیع در استان‌ها آغاز شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه برداشت گندم تا پایان شهریور ادامه دارد، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به حدود ۱۲ میلیون تن و تولید به بیش از ۱۵ میلیون تن برسد که بر این اساس تمام نیاز گندم خبازی و صنف و صنعت در داخل تامین می‌شود.

او گفت: در اولین جلسه آغاز رسمی کشت‌های پاییزه که با حضور مقامات برگزار شد، مقرر شد که در اولین فرصت جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برگزار و در آنجا تصمیمات لازم در حوزه قیمت و کشت قراردادی اتخاذ شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار