شهرک‌نشینان صهیونیستی در بیت‌لحم در کرانه باختری به ضرب گلوله یک فلسطینی را به شهادت رساندند و سه تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این تیراندازی دوشنبه شب در روستای «وادی راحل» در جنوب بیت‌لحم رخ داد.

«حمدی زیاده» رئیس شورای روستای وادی راحل گفت که نیرو‌های اشغالگر برای حفاظت از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد روستا شده و به سوی فلسطینی‌ها بمب‌های صوتی و گاز‌های سمی شلیک کردند که بر اثر آن ده‌ها نفر با مشکلات تنفسی مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون یک هزار و ۳۳۴ بار به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری حمله کردند که به شهادت هفت نفر منجر شده است.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات هفتم اکتبر علاوه بر آغاز جنگ در نوار غزه حملات وسیعی را در کرانه باختری انجام داده است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۶۵۱ نفر رسیده است.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، شهرک‌نشینان مسلح صهیونیست نیز ضمن افزایش حملاتشان به فلسطینی‌ها، بر حجم تخریب و ایجاد محدودیت‌ها برای اهالی کرانه باختری افزوده‌اند.

از سوی دیگر، اشغالگران علاوه بر ایجاد محدودیت برای دسترسی فلسطینی‌های کرانه باختری به مسجد الاقصی و اقامه نماز در آن، به شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از پیش اجازه هتک حرمت به ساحت این مکان مقدس مسلمانان را داده‌اند. افزایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار