مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به وضعیت مطلوب گازرسانی در استان، گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی قم ۹۹/۳ درصد است.

 مرتضی خوش‌لهجه، مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به پوشش بیش از ۹۹ درصد روستا‌های قم، گفت: هم‌اکنون ۱۵۹ روستا در استان قم به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.

وی با بیان اینکه تمامی روستا‌های استان که از نظر قوانین مشمول گازرسانی می‌شوند از این نعمت بهره‌مند هستند، تصریح کرد: قم بیش از ۴۶۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۱۲ مشترک متعلق به مناطق روستایی استان است.

خوش‌لهجه گازرسانی به روستا‌ها را از جمله سیاست‌های شرکت گاز در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی عنوان کرد و در ادامه افزود: با تلاش‌های کارکنان شرکت گاز استان قم طول خطوط و شبکه گاز در مناطق روستایی استان به یک هزار و ۲۷۶ کیلومتر رسیده‌است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وجود ۲۶ هزار و ۵۰ علمک در مناطق روستایی استان، خاطرنشان کرد: به طور کلی ۱۴ درصد از علمک‌های نصب شده در استان متعلق به مناطق روستایی است، این در حالی است که فقط ۴.۲ درصد جمعیت قم در روستا‌ها ساکن هستند.

خوش‌لهجه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گازرسانی به دیگر روستا‌های محروم از گاز طبیعی، گفت: شرکت گاز در تلاش است تا با کمک مسئولان استان و خودیاری ساکنان روستا، مجوز‌های لازم برای گازرسانی به این روستا و دیگر روستا‌های محروم از گاز را دریافت کند.

وی در پایان اضافه کرد: با دسترسی آسان روستاییان به گاز طبیعی، فرصت‌های جدیدی برای توسعه صنایع کوچک و کسب‌وکار‌های محلی فراهم می‌شود که این موضوع به رشد اقتصادی، تثبیت جمعیت روستایی و توازن توسعه در سطح کشور کمک می‌کند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار