رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت ۷۱ آزمایشگاه تشخیص پزشکی و درمان در استان خبر داد.

دکتر فریدون عبدالملکی در کارگاه آشنایی با سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه پزشکی با تمرکز بر iso۱۵۱۸۹_۲۰۲۲، گفت: در حال حاضر در استان شاهد فعالیت ۷۱ آزمایشگاه تشخیص پزشکی و درمان هستیم که از این تعداد ۴۳ آزمایشگاه در بخش خصوصی و مابقی در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارتقا کیفیت آزمایشگاهی را گامی برای افزایش رضایتمندی و خدمت بهتر به مردم عزیز کردستان دانست و گفت: در اوایل انقلاب در سطح کشور تنها شاهد فعالیت ۶۰۰ آزمایشگاه بالینی بودیم، اما حالا، تقریبا ۶۰۰۰ آزمایشگاه با افزایش ظرفیت ده برابری در حال خدمت رسانی به مردم عزیز کشور هستند.

عبدالملکی ۶۰ درصد فعالیت آزمایشگاهی در کشور را در حیطه بخش خصوصی دانست و افزود: همکاری بخش دولتی و خصوصی امروزه توانسته است نیاز‌های مردم را به شکل مطلوبی برآورده سازد.

به گفته وی فعالیت آزمایشگاهی در استان کردستان در اوایل انقلاب از میانگین کشوری نیز پایین‌تر بود، اما اکنون با تلاش همکاران عزیز در استان و کشور شاهد فعالیت ۷۱ آزمایشگاه بالینی هستیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خدمات رسانی مطلوب حوزه آزمایشگاهی در دهه اخیر افزود: توجه به گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹ که معتبرترین استاندارد جهانی است ما را در جهت رسیدن به هدف اصلی دانشگاه که سلامت مردم است، نزدیک‌تر می‌کند و موجب افزایش رضایت مندی مردم به طبع آن کاهش میزان ارجاعات به سطح ملی خواهد شد.

به گفته وی مدیریت کیفیت در آزمایشگاه پزشکی با تمرکز بر گواهینامه ۲۰۲۲_iso۱۵۱۸۹ شامل بخش‌های مختلفی است که به صورت کلی مفهوم این بخش‌ها در جهت افزایش رضایتمندی سرمایه‌های انسانی و کارکنان آزمایشگاه، ارتقا کیفیت تجهیزات، مواد مصرفی و فضای مناسب، گزارش دقیق‌تر نتایج آزمایشگاهی و توجه به ملاحظات اخلاق حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: طبیعتا حرکت به این سمت باعث افزایش رضایتمندی مردم، موفقیت بیشتر آزمایشگاه ها، کاهش ریسک آزمایشگاهی و بالا رفتن اعتماد بنفس و انگیزه کارکنان می‌شود.

گواهینامه ISO ۱۵۱۸۹ استاندارد تدوین شده سازمان بین المللی ISO جهت آزمایشگاه طبی میباشد و این گواهینامه الزامات مربوطه کیفیت، همینطور مهارت در آزمایشگاه پزشکی را مشخص می‌کند و که آخرین ورژن آن ۲۰۲۲ است، همچنین iso۱۵۱۸۹ توسط آزمایشگاه‌های پزشکی میتواند در توسعه سیستم‌های مدیریت کیفیت خود، همینطور ارزیابی صلاحیت مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.