مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری چ نفر در پی کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بیجار خبر داد.

 منصور مهرزاد گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان بیجار و پاسگاه انتظامی چنگ الماس مبنی بر تردد افراد مشکوک، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: پس از حضور نیرو‌های یگان حفاظت و پاسگاه انتظامی در محل مورد گزارش و بازرسی از ۲ دستگاه خودروی پارک شده، یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این رابطه  چهار نفر با هویت معلوم و غیربومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهرزاد با بیان اینکه هرگونه استفاده از این نوع دستگاه‌ها منوط به صدور مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود، عنوان کرد: از مردم استان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ در میان بگذارند.

برچسب ها: کشف فلزیاب ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.