رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: فضای سبز سنندج نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند توجه ویژه است.

سیف الله رضایی با اشاره بر اینکه سرانه فضای سبز در کشور به ازای هر نفر هفت تا ۱۲ متر مربع است افزود: تلاش‌های این دوره مجموعه مدیریت شهری در راستای احداث بوستان‌ها و توجه به سرانه فضای سبز بر کسی پوشیده نیست، اما باز هم از میانگین کشوری فاصله داریم و سنندج نیازمند فضای سبز بیشتری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به مشکلات موجود در توسعه فضای سبز گفت: کمبود بودجه برای احداث پارک‌های جدید، نبود نیروی متخصص برای نگهداری از فضای سبز موجود و کمبود تجهیزات آبیاری از جمله چالش‌های پیش روی ماست.

وی ضمن اشاره به نقش حیاتی فضای سبز در محیط زیست، به تأثیرات مثبت آن بر سلامت روان نیز اشاره کرد و گفت:فضای سبز علاوه بر فواید زیست‌محیطی، به بهبود روحیه و کاهش استرس افراد کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج خواستار آن شد که مجموعه مدیریت شهری به همه جوانب مربوط به فضای سبز از جمله توسعه، نگهداری و بهبود کیفیت آن، توجه بیشتری نشان دهد.

وی اضافه کرد:رشد و توسعه فضای سبز و اماکن تفریحی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه شهری است که تحقق آن نیازمند همراهی و تعامل مردمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.