عمل جراحی پیچیده و نادر تعویض ۲ دریچه قلب با پیوند عروق کرونر "cabg" با موفقیت کامل در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید سنندج انجام شد.

 فوق تخصص جراحی قلب و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیمار خانم ۷۰ ساله ساکن مریوان با شکایت نارسایی شدید دریچه آئورت و میترال و گرفتگی عروق کرونر به بیمارستان توحید سنندج مراجعه کرد.

به گفته  دکتر سهند ابریشمی، بیمار در تمام فعالیت‌ها دچار مشکل تنگی نفس شدید بود و نمیتوانست حتی کار‌های روزمره خود را انجام دهد.

این فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه با اشاره به اینکه ef قلب این بیمار به شدت پایین و به میزان ۲۰ الی ۲۵ درصد گزارش شده است، افزود: خوشبختانه با تلاش تیم مجرب کادر پزشکی بیمارستان توحید هر دو دریچه قلب " دریچه میترال و آئورت" تعویض و عروق کرونر نیز با موفقیت پیوند شد.

به گفته دکتر سهند ابریشمی این عمل ۶ ساعت طول کشید و بیمار بعد از عمل به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان توحید منتقل شد که با انجام مراقبت‌های حرفه‌ای کادر درمان دانشگاه، با حال عمومی خوب، ترخیص شد.

فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه از انجام این عمل جراحی پیچیده برای اولین بار در استان و در بیمارستان توحید دانشگاه علوم کردستان خبر داد.

دکتر ابریشمی با بیان اینکه این جراحی یک موفقیت بزرگ برای تیم پزشکی بیمارستان توحید محسوب می‌شود، بر اهمیت انجام چنین عمل‌های پیچیده‌ای در داخل کشور تأکید کرد.

این جراحی برای اولین بار در استان کردستان و در بیمارستان توحید دانشگاه علوم پزشکی، انجام شد.

برچسب ها: عمل جراحی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.