نماینده مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است، گفت: براساس آخرین وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مطالبات گندمکاران استان آواخر هفته آینده پرداخت می‌شود.

محسن بیگلری اظهار کرد: با توجه به اینکه کردستان از استان‌های سردسیر کشور است همیشه در پرداخت پول گندم‌کاران با مشکل مواجه هستیم، چرا که اعتبارات در نظر گرفته برای خرید تضمینی گندم، به استان‌های گرمسیر که گندم خود را زودتر تحویل می‌دهند پرداخت می‌شود.

نماینده مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی استان کردستان شروع به برداشت گندم و تحویل آن به سیلو‌ها می‌کند که تقریبا پول کشاورزان پرداخت شده و به همین منظور ما با مشکل در پرداخت مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در پرداخت مطالبات گندمکاران باید به صورت عادلانه در کشور اقدام شود، گفت: امسال و در سنوات گذشته نیز بار‌ها این موضوع را متذکر شده‌ایم که رویه فعلی در پرداخت مطالبات گندمکاران عادلانه نیست و باید تغییر کند.

۱۵ درصد از مطالبات گندمکاران در کردستان پرداخت شده است

نماینده مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا نامه‌ای با امضای مجمع نمایندگان مردم در مجلس تقدیم رییس جمهور شده است، گفت: براساس آماری که از سازمان جهاد کشاورزی استان گرفته‌ایم از ۲۰ همت مطالبه گندمکاران استان تا کنون فقط ۳ همت برابر با ۱۵ درصد پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در راستای تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم از زمان انتصاب تا کنون چندین مرتبه صحبت کرده‌ایم قول مساعد دادن که مجوز پرداخت را گرفته‌اند و آواخر هفته آینده پول گندم به گندمکاران پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.