استاندار کردستان اعلام کرد امسال، برای دومین سال متوالی مهمانی بزرگ امت احمد در سنندج برگزار می شود و باید تجربه موفق سال گذشته با نحوی شایسته تر برگزار شود.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری همایش مهمانی امت احمد که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته مراسم مهمانی امت احمد در سنندج به عنوان یک تجربه موفق برگزار شد و بازتاب رسانه‌ای بسیار خوبی در سراسر کشور داشت.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه امسال نیز باید این تجربه موفق با نحو شایسته‌تر و با نگاه نقادانه نسبت به سال گذشته تکرار شود، یادآور شد: تحلیل این میهمانی در سال گذشته و تاثیرات بسیار بیشتر جای کار داشت.

وی با بیان اینکه مهمانی امت احمد بدون شک در توسعه گردشگری استان تاثیر داشته است، از همه دستگاه‌های استان خواست تمام تلاش خود را برای برگزاری بدون حاشیه این مراسم به کار گیرند.

مهمانی امت احمد ظرفیتی برای حفظ وحدت مسلمانان است

وی، وحدت را اولویت امروز در کشور و در جهان السلام عنوان کرد و گفت:  مهمانی امت احمد ظرفیتی برای حفظ وحدت مسلمانان است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه کردستان مظهر و پایتخت برادری در جهان اسلام است و باید این رویه را تثبیت کنیم، ابراز امیدواری کرد با برگزاری یک کنگره گسترده سنندج را به عنوان پایتخت شوافع جهان تثبیت کنیم.

تدارک مهمانی امت احمد برای بیش از پنج هزار نفر در سنندج

سنندج، میزبان دومین مهمانی بزرگ امت احمد

 مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم ادای تکلیف برای بزرگداشت مقام پیامبر اسلام (ص) بوده و باید شرایط و ملزومات با حفظ احترام مهمانان برگزار شود.

حجت الاسلام برومند رازیانی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرایی پنج هزار نفر در این مراسم تدارک دیده می‌شود، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید با ایده و دیدگاه کمک کنند تا غرفه‌ها خدمات بی عیب و نقص را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: در طراحی و تبلیغ و اجرا برنامه‌های فرهنگی به کمک همه نیازمندیم و با تمام توان در میدان خواهیم بود.

حجت الاسلام رازیانی با بیان اینکه سال قبل ۸۴ غرفه در مهمانی امت احمد برپا شد، اضافه کرد: ۹ مورد توسط ادارات فرهنگی برپا شد و مابقی غرفه‌ها توسط تشکل‌های مردمی و قرانی شهر و روستا‌های استان برپا شد و امسال نیز همین روال ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کردستان متناسب با ظرفیت‌های متعدد مسائل قومی و مذهبی مزیت‌های بسیاری دارد و برگزاری مهمانی امت احمد جلوه‌ای از وحدت قومی و مذهبی در این استان است.

علی مرادی افزود: امسال نیز صدا و سیما آمادگی لازم برای پوشش زنده این مراسم بزرگ را دارد و در این زمینه نهایت همکاری را خواهد داشت، ضمن اینکه ارتباط زنده مویرگی با شبکه های ملی و استانی، برای افزایش ضریب رسانه ای مراسم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است تیزرهای متناسب با این مهمانی تدوین و بومی‌سازی شود تا بتواند اثرگذاری لازم را در معرفی کردستان و تبلیغ مهمانی امت احمد برجا بگذارد.

فرماندار شهرستان سنندج نیز هم گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در مراسم سال گذشته کمک شایانی داشتند و امسال نیز انتظار می‌رود همانطور پیش رود.

حسن عسکری بر لزوم حضور پررنگ ماموستایان برای نمایان شدن جلوه وحدت در این مراسم تاکید کرد و گفت: برای برپایی غرفه های از ظرفیت مراکز صنعتی و تولیدی نیز استفاده شود.

در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی به بیان پیشنهادات و نقظه نظرات خود برای برگزاری باشکوه تر این مهمانی پرداختند.

براساس گفته مسئولان، این مراسم در شهریور ماه برگزار خواهد شد و زمان دقیق آن توسط دبیرخانه این مراسم به اطلاع عموم خواهد رسید.

برچسب ها: هفته وحدت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.