مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: ۲۶ تن مواد اولیه خوراک دام و طیور از مراکز فرآوری و تولیدی این محصول در شهرستان کشف و ضبط شد.

مهدی فتاحی مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: در راستای رصد و پایش و ممیزی ادواری کارخانجات خوراک دام و طیور در بازدید‌های انجام شده توسط بازرسان بهداشتی، با هوشیاری و دقت بازرسان، این میزان مواد اولیه خوراک دام و طیور تاریخ منقضی و فاقد هویت کشف، ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به نقش اساسی سازمان دامپزشکی کشور در تضمین کیفیت غذای مصرفی دام، افزود: در همین راستا نظارت‌های اداره دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر شامل بازرسی ارگانولپتیکی، نمونه برداری و انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی از کارخانجات تولید غذای دام و طیور و آبزیان انجام می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب بیان کرد: خوراک دام می‌تواند بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به این جهت خوراک سالم دام، تامین کننده بهداشت دام و غذای سالم بوده و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بازرسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های عرضه نظارت مستمر و دقیقی دارند.

فتاحی از شهروندان خواست گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و دارای مجوز اصناف خریداری و هنگام خرید به مهر دامپزشکی بر روی لاشه دقت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس با شماره‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.