رئیس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان گفت: ۱۸ تن مواد اولیه و خوارک دام و طیور به دلیل وضعیت بهداشتی نامناسب کشف و ضبط شد.

 رئیس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کردستان در بازدید از کارخانه‌های خوراک دام و طیور و تولید کنستانتره شهرستان بیجار اظهار داشت: در بازدید‌های سرزده و دوره‌ای از وضعیت بهداشتی موجود در کارخانه‌ها نواقص بهداشتی احصاء و به شکل مکتوب تذکر داده شد که در بازه زمانی مشخص نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

دکتر محمد طاهر پارسافرد افزود: در این بازدید ۱۸ تن مواد اولیه و نهاده‌های وارده به کارخانه به دلیل وضعیت بهداشتی نامناسب، تاریخ گذشته، عدم رعایت ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی و غیر مجاز بودن آن‌ها در محل کارخانه ضبط نهایی شد که پس از هماهنگی با مسئولین ذیربط و در حضور نماینده شبکه دامپزشکی با شرایط بهداشتی عملیات معدوم سازی صورت گیرد.

او ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار و ۴۸۰ کیلو گرم محصول نهایی کارخانه‌ها به علت عدم درج تاریخ تولید و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی به صورت موقت در محل کارخانه ضبط تا پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.