مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در سال گذشته،۸۸۷ تن انواع فرآورده خام دامی فاسد در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه این مواد در استان کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی گفت: در سال گذشته در مجموع کارشناسان دامپزشکی کردستان ۱۸۰ هزار مورد بازدید را از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل رستوران‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های مواد خام دامی و لبنی انجام دادند.

او می‌گوید: در جریان این بازدید‌ها در مجموع ۱۰۳ تن انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: در جریان این بازدید‌ها که در طول سال و در ایام تعطیل و غیرتعطیل صورت گرفت، ۵۳۹ پرونده تخلف برای مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تشکیل و ۶۰ واحد نیز به دلیل تکرار تخلف پلمب شدند.

ورمقانی گفت: کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان نیز نظارت مستمر دارند و در این مدت بر ۹ هزار و ۴۶۸ تُن گوشت قرمز و ۵۰ هزار و ۸۸۰ تُن گوشت مرغ قبل از ورود بر بازار نظارت کردند.

به گفته او، نتیجه نظارت کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان منجر به جلوگیری از ورود ۷۸۴ تن گوشت آلوده و غیرقابل مصرف به بازار بوده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: در طول این مدت ۵۸۳ مورد بازدید از مراکز تولید خوراک دام و طیور در استان انجام شد که در این بازدید‌ها ۲۲۳ تن مواد اولیه غیرقابل مصرف از چرخه مصرف دام و طیور خارج شد.

ورمقانی گفت: نیرو‌های دامپزشکی کردستان با تمام توان برای نظارت بر تولید و عرضه انواع دام و طیور و امور مرتبط با عرضه محصولات مرتبط تلاش می‌کنند و شهروندان کردستانی نیز در صورت هرگونه مورد مشکوک اکیپ‌های نظارتی این اداره را در جریان قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.