طبق داده‌های وزارت دارایی آمریکا کسری بودجه ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری بایدن به ۶.۶ تریلیون دلار رسید.

ریانووستی با بررسی داده‌های وزارت دارایی آمریکا محاسبه کرد که حجم کسری بودجه ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری جو بایدن به بالاترین میزان این شاخص یعنی ۶.۶ تریلیون دلار رسید.

هزینه‌های دولت آمریکا در دوره سه سال و نیمه جو بایدن بیش از ۶.۶ تریلیون دلار رسیده است. در سال ۲۰۲۱، این رقم ۲.۸ تریلیون دلار یعنی ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور ثبت شد. 

پیش بینی می‌شود، تراز منفی در سال آینده به ۱.۴ تریلیون دلار یا ۶.۳ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یابد، اما در سال گذشته برعکس به ۱.۷ تریلیون دلار یا ۷.۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافت. 

دونالد ترامپ، سلف او، در مجموع ۵.۶ تریلیون دلار کسری انباشته کرد. در همان زمان، او حداکثر کسری بودجه سالانه ۳.۱ تریلیون دلار یا ۱۵.۵ درصد تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع ویروس کرونا رقم زد.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا کسری بودجه آمریکا را در نرخ ۵.۱ تریلیون دلار و جرج دبلیو بوش به ۲.۲ تریلیون دلار کاهش دهد و تا پایان سال ۲۰۰۱ سالانه ۱۳۰ میلیارد دلار مازاد بودجه داشت.

ایالات متحده تقریباً یک قرن است که در وضعیت «مازاد هزینه بیش از درآمد» بوده است. هری ترومن (۱۹۴۶-۱۹۵۰) تنها رئیس ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم بود که در دولتش بیشترین مازاد بودجه رقم خورد.

کل بدهی عمومی آمریکا تا سال ۲۰۳۴ به ۵۰.۷ تریلیون دلار خواهد رسید که معادل ۱۲۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

طبق گزارش بلومبرگ، اقتصاد ایالات متحده وارد یک «مارپیچ مرگ» بدهی عمومی شده است و احتمال فاجعه برای اقتصاد ایالات متحده ۸۸ درصد است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
جو بایدن خاک دودستی توی سرت باید دستگیر واعدام بشی آدم کُش بی هویت
آخرین اخبار