شبکه اجتماعی «ایکس» ایلان ماسک فعالیت خود را در برزیل تعطیل می‌کند، اما این سرویس را در این کشور، قابل دسترس نگه خواهد داشت.

اعلام خبر تعطیل شدن شبکه اجتماعی ایکس به منزله جدیدترین گام در رویارویی میان ثروتمندترین مرد جهان و الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل است که مبارزه با اخبار جعلی و نفرت پراکنی در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین را هدایت می‌کند.

دپارتمان امور دولتی جهانی «ایکس» در یک پست آنلاین، اعلام کرد مورائس، نماینده قانونی این شرکت را در برزیل تهدید کرده است اگر به دستورات سانسور عمل نکند، دستگیر خواهد شد. او این تهدید را در یک دستور محرمانه انجام داده که ما برای افشای اقداماتش، در اینجا به اشتراک می‌گذاریم.

ایلان ماسک در پستی، تصمیم برای تعطیلی دفتر «ایکس» در برزیل را دشوار خواند.

گستردگی فعالیت «ایکس» در برزیل مشخص نیست. طبق داده‌های شرکت «سنسور تاور»، این شبکه اجتماعی، تا سه ماهه اول امسال، حدود ۲۰ میلیون کاربر فعال در برزیل داشت که حدود ۱۵ درصد کمتر از سال قبل بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دادگاه عالی برزیل، فرمان تعطیل حساب‌های کاربران برجسته و حذف پست‌های شبکه اجتماعی را صادر کرده است و هشدار داده است کل پلتفرم‌ها موقتا بسته خواهند شد. تهدید ماسک برای بی‌اعتنایی به حکم دادگاه، باعث شد مورائس تحقیقاتی را درباره او باز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار