به گفته سخنگوی حماس در لبنان، به رغم خوشبینی بایدن و نتانیاهو به نتیجه مذاکرات غزه، هیچ پیشرفتی در مورد توافق آتش بس با اسرائیل حاصل نشده است.

دکتر احمد عبدالهادی، سخنگوی حماس در لبنان، به اسکای نیوز گفت که علیرغم ابراز خوش بینی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نسبت به آخرین دور مذاکرات، «هیچ پیشرفتی در مورد توافق آتش بس با اسرائیل حاصل نشده است.»

عبدالهادی گفت: «دولت بایدن در تلاش است تا نشان دهد که محیط مثبت است. اما دور اول نشان داد که هیچ پیشرفتی وجود ندارد. میانجی‌ها به ما گفتند که موارد مورد توافق حل نشده است و نتانیاهو شرایط بیشتری را بر آن افزود و آن را پیچیده‌تر کرد.»

پیش از این، بایدن مدعی شد که در سایه مذاکرات در قاهره میان اسرائیل و میانجیگرانی از ایالات متحده، قطر، مصر، توافقی در حال حصول است، در حالی که نتانیاهو اظهار داشت که مذاکره کنندگان این رژیم نسبت به دستیابی به توافق «خوش بینی محتاطانه» نشان دادند. از سوی دیگر، حماس که از اعزام هیأتی به مذاکرات خودداری کرد، از میانجی‌ها خواست تا اسرائیل را برای پذیرش پیشنهاد آتش بس آمریکا تحت فشار قرار دهند.

کارشناسانی از مصر، آمریکا، قطر و رژیم صهیونیستی در قطر مانده‌اند و بر روی تحقق تبادل اسرا و سایر مسائل کار می‌کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه به اراضی اشغالی می‌رود و روز دوشنبه با نتانیاهو دیدار خواهد داشت.

دور بعدی مذاکرات روز چهارشنبه در قاهره و با هدف اتمام یک توافق برگزار می‌شود. وب‌سایت خبری آکسیوس دیروز شنبه همچنین گزارش داد، دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه چهارشنبه ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) در قاهره به منظور نهایی‌سازی توافق برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار