رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس گفت: برای معرفی وزرای پیشنهادی در سطح بالا مشورت شده است.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان امروز شنبه ۲۷ مردادماه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: به حق و عدالت در جامعه اعتقاد دارم و در جا‌هایی که کسی جرات نداشت من حرف زدم. برای ایجاد حق و عدالت به شدت به اصلاحات اعتقاد دارم.

پزشکیان افزود: برای معرفی وزرای پیشنهادی در سطح بالا مشورت شده است و باید عقده‌های گذشته را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: در تمام دوره‌ای که فرصت بود تلاش نکردم عیب‌ها را بزرگ کنم و بهانه دست بیگانگان دهم تا از وضع ما سوءاستفاده کنند.

رئیس‌جمهور گفت: من به مردم و به شما هم قول می‌دهم، امکان ندارد قول بدهم و به آن پایبند نباشم. در طی دوره نمایندگی و زندگی به بی عدالتی حمله کرده و از قومیت‌ها دفاع کرد‌ه‌ام. آن موقع که کسی جرات نداشت از این حرف‌ها بزند من زدم. من را برای گفت‌وگو‌های انتخاباتی صدا کردند و من گفتم اصولی دارم و آن حق و عدالت است و برای حق و عدالت اصلاحات انجام می‌دهم.

پزشکیان ادامه داد: وقتی در جامعه حقی نادیده گرفته شود هر کسی که حسینی است وظیفه دارد قیام کند. 

رئیس دولت چهاردهم با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای این است که عدالت زیر پا گذاشته نشود، گفت: ما موظیم حق و عدالت را در جامعه پیاده کنیم. از پشت این تریبون این حرف‌ها را زدیم و در جامعه مشکل داریم. استراتژی برای این مشکل بسیج است؛ آن هم بسیجی که همه بودند نه اینکه یک دسته‌ای باشند. همه باید در وضع موجود دست به دست هم بدهیم.

رئیس‌جمهور گفت: رهبری چشم‌انداز و مسیر را مشخص کردند و باید در این مسیر حرکت کنیم. هر سلیقه‌ای که می‌خواهد باشد وقتی می‌آید باید به قانون عمل کند. 

وی افزود: روز قیامت اجازه نمی‌دهند من حرف بزنم و دهان مرا می‌بندند. ۲۰ سال است در چشم‌انداز قرار بود در منطقه اول باشیم، اما دائم همدیگر را نفی کردیم. وضعیت ما وضعی نیست که با هم دعوا کنیم. پیمان ما همان مسیری است که رهبری مشخص کرده است.

پزشکیان گفت: ما دروغ نخواهیم گفت و غیرصادقانه و منافقانه برخورد نخواهیم کرد. اگر به اصلاحات معتقدیم به این دلیل است که حق و عدالت به آن شکلی که باید در جامعه باشد نیست. بنده دروغ نخواهم گفت و تا جایی که بتوانم حق و عدالت را پیگیری و اجرا خواهم کرد، اما کسانی که مدیریت را می‌فهمند، می‌دانند که ما به بسیج واقعی نیاز داریم و براساس حق و عدالت باید پیش برویم و به دنبال دسته و جناح خود نباشیم. این مجلس است که باید مسیر را ریل گذاری کند.

نهمین رئیس‌جمهور کشورمان افزود: تا حالا هیچ قانونی به دلیل اینکه عادلانه نبوده برنگشته است. بپذیریم که باید حق و عدالت را پیاده کنیم. ما باید در منطقه اول باشیم و برای شدن، باید تغییر گفتار ایجاد کنیم. بنده بار‌ها گفته‌ام که در فکر اینکه رئیس‌جمهور شوم نبودم، اما از همه جا‌های محروم دفاع کردم و زندگی من شاهد آن چیزی است که فکر می‌کنم. در زندگی جز برای محرومین فکر نکردم.

رئیس دولت چهاردهم اضافه کرد: به من گفتند برو بیمارستان خصوصی و گفتم نمی‌روم و در بازنشستگی باغبانی می‌کنم و از مردم برای طبابت پول نمی‌گیریم و مجوز مطب نگرفتم.

وی ادامه داد: من از شما می‌خواهم، به عزیزانی که انتخاب کردیم رای دهید و یکصدا در مقابل تهاجمات بایستیم. ما باید عقده‌ها و گره‌های گذشته را کنار بگذاریم و راه سخت پیش رو را با هم پشت سر بگذاریم. ما باید همه را جذب کنیم و خواهش می‌کنم کمک کنید؛ همه عزیزانی که آمدند باور دارند که در این مسیر حرکت خواهند کرد.

پزشکیان گفت: در همه مراحل مشورت‌های لازم را انجام دادیم و حداقل در سطح بالا مشورت انجام دادیم و بدون مشورت به اینجا نیامدیم. الان بخواهیم به هرکسی گیر بدهیم می‌توانیم به آن گیر بدهیم. کسی که به تو بدی کرده تو بدی را با خوبی جواب بده. ما به آن چیزی که به آن معتقدیم رضایت مردم است. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: من خیلی پروتکل بلد نیستم. من مثل شما هستم، برادر و دوست شما هستم و با هم باید دست بدهیم تا وضع درست شود و کسانی که اینجا هستند را به عنوان دوست بپذیرید تا مشکلات حل شود.

نهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران گفت: لطفاً به ما برادرانه و دوستانه کمک کنید تا بتوانیم در مسیر بمانیم چرا که ما نمی‌خواهیم حق هیچ کسی را در این مملکت ضایع کنیم و کمک کنید که تمام اعضای کابینه رای بیاورند چرا که من این افراد را می‌شناسم و اگر اتفاقی بیفتد قطعاً این اشخاص در خط مقدم خواهند بود. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: از همه مردم نیز می‌خواهم به ما کمک کنند تا ایران را به همان استقلال و عظمتی برسانیم که لیاقت ما است؛ چرا که این وضعیت زیبنده ما نیست.

خبرنگار: محمد امیرحسینی و فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
۴سال پیش دوتا اشتباه کرده ام که هر دو زندگی را برام زهرمار کرده یکی ازدواج یکی خرید سهام بود.
آخرین اخبار