مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ۴ درصدی شاخص اجرای طرح هادی از ۱۹ درصد به ۲۳ درصد شد و این اعداد هنوز با شاخص کشوری ۶۴ درصد اختلاف زیادی دارد.

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است، بیان کرد: باتوجه‌به اینکه شاخص اجرای طرح در استان پایین‌ترین در سطح کشور بوده، در سه سال گذشته اعتبار ویژه‌ای دراین‌خصوص اختصاص یافت که ازاین‌جهت در مجموع نسبت به تکمیل بیش از ۳۰۰ روستای نیمه‌تمام و اجرای ۲۰۰ روستای جدید اقدام شد که موجب افزایش ۴ درصدی شاخص اجرای طرح هادی از ۱۹ درصد به ۲۳ درصد شد و این اعداد هنوز با شاخص کشوری ۶۴ درصد اختلاف زیادی دارد.
 
 وی افزود: لازم به ذکر است باتوجه‌به پیگیری‌های صورت‌گرفته درسه سال گذشته از محل اعتبارات قیر بیشترین سهمیه به بنیاد مسکن استان اختصاص‌یافته است که موجب اجرای این تعداد طرح شد که در تاریخ تأسیس بنیاد مسکن در استان بی‌سابقه است.
 
 این مسئول ادامه داد: در خصوص اعتبارات تخصیص‌یافته نیز در سال گذشته در مجموعه منابع ملی استانی و قیر ۴۰۰ میلیارد تومان جهت بهسازی و اجرای طرح هادی روستاهای استان اختصاص‌یافته است.
 
 وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن طی سال گذشته جهت کاهش عقب‌ماندگی‌ها نسبت به اجرای پروژه‌های مشارکتی با دهیاران و سایر سازمان‌ها جهت اجرای طرح‌های هادی کرده است که با استقبال در سال گذشته بیش از ۹۰ روستا از این محل اجرا شد و با رضایتمندی مردم و پیگیری‌های صورت‌گرفته این امر در سال جاری پیش خواهد رفت.
 
 بیک مداح ادامه داد: درهرصورت باتوجه‌به جبران شاخص‌ها و رسیدن به متوسط کشوری نیازمند نگاه خاص و اختصاص اعتبارات ویژه دراین‌خصوص است، با پیگیری مدیران استانی امید آن می‌رود این شاخص در استان ارتقا یابد.
 
وی عنوان کرد: در سال گذشته بنیاد مسکن علاوه بر بهسازی و اجرای معابر روستایی نسبت به ایمن‌سازی روستا با ایجاد دایک‌های حفاظتی و سیل‌بند نیز اقدام کرده که اثرات مثبت آن در روستاهای اجرا شده مشهود است.
 
این مسئول افزود: مقابله با دیده فرسایش خندقی و ایمن‌سازی کودک‌ها نیز از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن در طی سال گذشته است که از محل منابع ملی و مشارکت شرکت نفت طی یک سال گذشته ایمن‌سازی ۷۵ هوتک در بیش از ۴۰ روستا انجام گردیده است.
 
وی اذعان کرد: خدمات بنیاد مسکن در سطح روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکلات روستاییان شده است.
 
بیک مداح گفت: طرح هادی روستایی باهدف و رویکرد کمک به توسعه روستاها اجرا می‌شود به‌طوری‌که در این طرح تلاش شده که امکانات به‌صورت عادلانه از طریق ایجاد بهبود مسکن روستائیان و خدمات عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شود.
 

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار