مدیر بنیاد مسکن بردسکن از تخصیص 550 فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به شهرستان بردسکن خبرداد .

تخصیص تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به شهرستان بردسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ احسان میری مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: بنیاد مسکن از سال 84 اقدام به مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی کرد و دراین راستا تاپایان سال گذشته در شهرستان بردسکن 3 هزار و 300 فقره تسهیلات مقاوم سازی تشکیل پرونده شد.

وی افزود: ازاین تعداد بیش از 2 هزار 700 نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی که 2 هزار و 500 نفر موفق به گرفتن تسهیلات شدند.

میری ادامه داد: در مجموع تاکنون 2 هزار مسکن روستایی و شهری در سطح روستا‌های انابد و شهرآباد ساخته و برای آن‌ها پروانه پایان کار صادر شده است.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن با بیان اینکه بیش از 70 درصد واحد‌های مسکونی شهری و روستایی بردسکن فرسوده و غیرمقاوم هستند، بر مقاوم سازی منازل مسکونی تاکید کرد و گفت : در سال جاری 550 فقره تسهیلات مقاوم سازی به شهرستان بردسکن با رقم 25 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله با ضمانت زنجیره‌ای تخصیص داده شده است.

وی افزود: کشور ایران به ویژه ترشیز بزرگ دراستان خراسان رضوی درنقشه پراکندگی مخاطرات طبیعی جهان به خصوصی زلزله درمنطقه با خطر نسبی بالاقرار گرفته و ایران جز 10 کشور بلا خیز جهان و ششمین کشور زلزله خیز دنیا می‌باشد.

میری ادامه داد: گسل بزرگ درونه به طول 700 کیلومتر که ازشمال اصفهان شروع و تا مرز‌های شرقی کشور ادامه می‌یابد و منطقه ترشیز نیز در بستر این گسل واقع شده، این منطقه را همواره مستعد اتفاقات طبیعی به ویژه زلزله کرده است.

انتهای پیام // ف. ش
 

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی بردسکن

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.