رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با ذکر اینکه تامین امنیت سفر زیارتی اربعین مهمترین وظیفه فراجا است گفت: امنیت کامل برای زائران اربعین مهیا است.

سردار محمدعلی نوریی نژاد در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایفی که فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای زائران ابا عبدالله الحسین(ع) اندیشیده است برقراری امنیت کامل آنان است.

وی افزود: امنیت یک بخش آن در قالب کارهای پیشگیرانه در طول مسیر، محل های استراحت، پایانه‌ها و....است و یک بخش دیگر هم افراد سابقه‌داری که قصد سرقت دارند را مانع شوند.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا بیان داشت: به همین خاطر اقداماتی انجام شده که این افراد برای کارکنان انتظامی شناسایی شده باشند.

وی افزود: سوابق آنها و مکان آنها معلوم و هنگام تردد در هر جا و مکانی قابل کنترل هستند.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا همچنین از ایجاد فرصت زیارت و توبه برای مجرمان سابقه دار خبر داد و گفت: این امکان برای افراد سابقه دار فراهم شده تا به زیارت بروند و اصلاح شوند و این عمل برای سایر زائران تاخیری ایجاد نمی‌کند.

وی همچنین افزود: با توجه به سامانه‌ها و زیربناهای مناسبی که ایجاد شده به هیچ عنوان در زمان سایر زائران تاخیری ایجاد نخواهد شد و همه چیز هوشمندانه دارد صورت می‌گیرد و این رفتن و آمدن هیچ مانعی برای سایر زائران ندارد.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

برچسب ها: اربعین ، مرزها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.