فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب گفت: جلوگیری از ورود اتباع خارجه بدون مجوز، برقراری امنیت پایدار مرز‌های خوزستان و خدمات‌درمانی از اولویت‌های این قرارگاه و نیروی زمینی سپاه برای خدمت رسانی به زائران است.

 سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا با اشاره به تمهیدات لازم قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب برای برقراری امنیت زائران اربعین و تقویت مرزهای استان، گفت: مشتاقان زیارت اباعبدالله حسین (ع) امسال نیز مانند سال های گذشته از اقصی نقاط ایران اسلامی و برخی کشورها با شور و حالی خاص و تحمل سختی‌های فراوانی به عشق زیارت سرور و سالار شهیدان پا به این سفر معنوی می گذارند.

 او افزود: بی شک در این فضای معنوی خدمت به زائران امام حسین (ع) به صورت شبانه روزی، اجری کمتر از زیارت کربلای معلی ندارد که نیروهای مسلح بخصوص نیروی زمینی سپاه پاسداران با چشمی بیدار برای برقراری امنیت مرزهای استان پای کار هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب ادامه داد: گردهمایی بزرگ اربعین حسینی یکی از نشانه‌های برکات خون شهیدان است که سال به سال استقبال جهان اسلام از این رویداد بزرگ فرهنگی بیشتر و بیشتر می‌شود.

سرتیپ پاسدار خادم سیدالشهدا می‌گوید : نیروی زمینی سپاه پاسداران بر اساس رسالت ذاتی خود در مرزهای شلمچه و چذابه با تمام تجهیزات و ظرفیت مستقر شده و برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او افزود: این مجموعه در سال های گذشته ضمن برپایی موکب‌های درمانی و بیمارستان صحرایی و آبرسانی با تانکر برای استفاده مواکب، برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین پای کار بوده و امسال نیز در صورت لزوم از تمامی ظرفیت‌های خود در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان، استفاده می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب  گفت: در حال حاضر بیمارستان شهید بقایی برای خدمات درمانی به زائران به صورت کامل در آماده باش است و هر نوع خدمتی که نیاز باشد، به زائران ارائه می شود.

سرتیپ پاسدار خادم سیدالشهدا ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم این مجموعه در ایام اربعین، جلوگیری از ورود اتباع خارجه بدون گذرنامه و روادید به کشور است که امسال نیز با تقویت یگان های مستقر در مرزهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه با جدیت، در این خصوص پای کار هستیم.

او  ابراز امیدواری کرد که این رویداد بزرگ فرهنگی امسال نیز با استقبال پرشور زائران از سراسر کشور همراه بوده و بی شک حماسه‌ای دیگر در کارنامه درخشان ایران اسلامی و تاریخچه اربعین به ثبت خواهد رسید.

 ۳۵۴ هزارو ۴۵۲ زائر از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته از پایانه های مرزی استان تردد داشتند.

 از سال ۹۰ خوزستان به واسطه داشتن ۲ مرز مشترک با کشور عراق از استان‌های مهم برگزاری آیین اربعین حسینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.