فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش ۳۰ درصدی جرایم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌های به عنف در استان در چهار ماهه امسال خبر داد.

 سردار سید محمود میرفیضی گفت: رسانه یکی از ابزارهای ایجاد امنیت پایدار بوده و می‌توانند کمک یار پلیس باشند همچنین پل ارتباط بین پلیس و مردم هستند.

وی با بیان اینکه تولید امنیت یک موضوع چند وجهی است و شهروندان مهم‌ترین نقش را در آن دارند، اظهار داشت: سال گذشته در خوزستان در حوزه تصادفات بیش از یک هزار فوتی داشتیم که دلیل این مساله این است که تعداد قلیلی قوانین را رعایت نمی‌کنند و آموزش نقش شهروندی باید توسط رسانه‌ها انجام شود.

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: اخیرا نظرسنجی انجام شده است و در حوزه سرمایه اجتماعی ۱۰.۱۵ درصد، مشارکت با پلیس ۲۱ درصد، اعتماد به پلیس ۱۴ درصد، رضایت‌مندی از حضور پلیس در محل حادثه ۷ درصد و در حوزه رفتار پلیس با شهروندان ۱۱ درصد افزایش رضایت داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه امسال در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته‌ایم، تصریح کرد: در چهارماه اول امسال در خوزستان ۱۳۳ فقره سرقت کمتر از میانگین کشوری رخ داده است.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در فرهنگسازی موضوع‌های اجتماعی عنوان کرد: پلیس ارتباط نزدیکی با مردم را دارد و باید حتی موضوعات امنیتی را به موضوع اجتماعی تبدیل و حل کنیم.

وی بیان کرد: در چهار ماهه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار با ۱۱۰ تماس داشتیم یعنی روزانه بالای ۱۰ هزار تماس داشته‌ایم. 

فرمانده انتظامی استان خوزستان در خصوص پیشگیری از تیراندازی‌ها در مراسم بیان کرد که با همکاری دستگاه‌های متولی و قضایی، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی انجام شده و آمارها نشان‌دهنده روند کاهشی این حوادث است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس خوزستان از ابتدای امسال تصریح کرد: در چهار ماهه امسال ۴ هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر و فروشنده خرد مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر شده‌اند و همچنین ۲۰ باند فروش مواد مخدر منهدم و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است و در حوزه جرایم خشن مانند سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌های به عنف هم در استان خوزستان ۳۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

سردار میرفیضی با بیان اینکه باید کاری کنیم مردم عظمت اربعین را بینند، گفت: اربعین حسینی توفیقی برای مردم خوزستان است که در مسیر طریق الحسین قرار دارند و باید این مراسم منجر به تولید سرمایه شود.

وی با اشاره به افزایش به کارگیری نیروهای پلیس در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: از اول صفر تاکنون در دو مرز شلمچه و چذابه بیش ۲۱۲ هزار نفر تردد داشته‌اند و ۱۸۰ هزار نفر از مرزها خارج شده‌اند.

وی با بيان اینکه پلیس تمهیدات لازم را برای تسهیل تردد و امنیت زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه فراهم شده است، تصریح کرد: این اقدامات شامل همکاری با سایر دستگاه‌ها در حوزه‌های امنیتی، خدمات‌رسانی و تسهیل در گذرنامه و پارکینگ‌ها است و مدیریت ورود و خروج زائران به استان تا مرز عراق و بالعکس به‌طور کامل تحت نظارت است.

سردار ميرفيضي با بیان اینکه پلیس با افتخار برای برقراری امنیت، از آسایش و جان خود می‌گذرد و در سال گذشته چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در راه انجام وظیفه شهید شده‌اند، از شهروندان خواست تا با نظارت بر کار پلیس و انجام وظایف شهروندی خود، به تولید امنیت کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.