سخنگوی اورژانس خوزستان گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، در مسیر چزابه ۴۰ نقطه را به منظور استقرار تیم‌های عملیاتی اورژانس با استفاده از کانکس‌ها آماده کرده‌ایم.

عاررف اصل شرهانی گفت: پنج اتاق سرد مجهز به تجهیزات سرمایشی در پنج نقطه از مسیر چزابه برای راحتی زائران تهیه شده و بنر‌های آموزشی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی بر روی این اتاق‌ها نصب شده است.

او می‌گوید: در حال حاضر ۴۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران مستقر شده‌اند و بالگرد اورژانس هوایی نیز به صورت آماده‌باش در آشیانه مستقر است.

سخنگوی اورژانس خوزستان از استانداری و سایر مسئولان که برای کاهش گرما در منطقه مرزی پوشش سقفی، سایه‌بان و مه‌پاش فراهم کرده‌اند، تشکر کرد و افزود: همکاران ما در حال ارائه آموزش‌های لازم به زائران در خصوص گرمازدگی هستند و تیم‌های بهداشت و درمان نیز در حوزه‌های بهداشتی و درمانی همکاری دارند.

 وی در ادامه گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه یا مشکل، زائران می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. مرکز ارتباطات به صورت ۲۴ ساعته اتفاقات اورژانسی و حوادث منطقه چزابه را پایش می‌کند.

شرهانی در پایان توصیه کرد: عزاداران از پوشیدن لباس‌های ضخیم و پلاستیکی خودداری کنند و حتما از کلاه، عینک آفتابی و قمقمه آب استفاده کنند. همچنین در صورتی که در طول مسیر احساس گرما، ضعف یا سرگیجه داشتند، می‌توانند از اتاق‌های سرد تعبیه شده در طول مسیر استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.