رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، موج جدیدی از کلاهبرداری‌های اینترنتی شیادان سایبری متصور است.

سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، موج جدیدی از کلاهبرداری های اینترنتی شیادان سایبری متصور است.

وی افزود: یکی از موارد کلاهبرداری، ارسال پیامک جعلی با عنوان ثبت نام پیاده روی اربعین بوده که شیادان سایبری با ارسال پیامک های حاوی لینک‌ آلوده با عناوین اغوا کننده مانند: ثبت نام در پیاده‌روی اربعین یا وام زائران، فرد را مجاب کرده تا بر روی لینک آلوده کلیک کنند. شهروندان عزیز به هیچ وجه وارد لینک پیامک‌هایی که از سرشماره شخصی ارسال می‌شود، نشوید حتی اگر از دوستان یا بستگاه ارسال شده باشد.

این مقام انتظامی در ادامه توضیح داد: استفاده از اینترنت‌های وای‌فای عمومی رایگان هنگام پیاده‌روی اربعین یکی دیگر از مواردیست که شیادان سایبری از طریق آن امکان دسترسی به اطلاعات افراد را پیدا می کنند. زائران محترم حتی‌المقدور در طول سفر زیارتی و در زمان استفاده از اینترنت‌های وای‌فای عمومی، از همراه‌ بانک خود جهت انجام فعالیت اقتصادی استفاده نکنید.

سرهنگ حسینی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هیچ وجه اطلاعات محرمانه خود را در طول راهپیمایی در تلفن همراه خود ذخیره نکرده چرا که در صورت مفقود شدن به راحتی امکان سرقت اطلاعات و محتویات داخل آن وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.