رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک از کشف و معدوم سازی ۱۹ تن ذرت خام دامی غیر قابل مصرف در سطح شهرستان خبر داد.

منوچهر شیخی رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: طی بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی دامپزشکی شهرستان از کارخانه‌های ذرت خشک کنی در سطح شهرستان بیش از ۱۹ تن ذرت خام دامی فاقد شرایط بهداشتی کشف و ضبط گردید.

او در ادامه بیان کرد: این مقدار ذرت دامی کشف شده فاقد شرایط بهداشتی مناسب از جمله سوختگی بیش از حد و قارچ زدگی بود و قابلیت مصرف در خوراک دام و طیور را نداشته پس از نظریه کارشناسان این اداره و با دستور دادستان شهرستان اندیمشک بصورت بهداشتی معدوم شد.

منوچهر شیخی افزود: یکی از مواردی که در مواد اولیه خوراک دام و طیور دارای اهمیت می‌باشد عدم وجود سم آفلاتوکسین حاصل از آلودگی قارچی آسپرژیلوس است که این مهم باعث ایجاد باقیمانده سم در خوراک و سایر فرآورده‌های آلوده به کپک می‌شود که مصرف آن در جیره غذایی دام‌ها مخاطرات زیان آوری برای مصرف کننده نهایی در پی دارد.

رئیس اداره دامپزشکی  اندیمشک گفت: نهاده‌های دامی و مواد غذایی مورد استفاده در تغذیه دام و طیور باید دارای کیفیت مناسب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و قارچی بوده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه گردد تا در سلامت دام و محصولات دامی و همچنین روند رشد و پرورش دام و طیور اختلالی ایجاد نگردد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.