رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از آغاز برداشت هلو از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزارتن انواع هلو از باغات شهرستان نهاوند برداشت شود.

توکل آبشناس بیان  کرد: کشاورزان باغدار نهاوندی این روز‌ها مشغول برداشت محصول هلو از باغ‌های خود هستند و این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت باغ‌های هلو در استان همدان را دارد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان بیش از ۱۴هزار هکتار انواع باغ وجود دارد که بیشترین سطح باغ‌های استان است، تصریح کرد: از مقدار ۱۴هزار هکتار باغ شهرستان نهاوند بیش از ۱۳هزار هکتار بارور و مابقی هم طی یک الی دوسال آینده بارور می‌شوند.

آبشناس ادامه داد: در این شهرستان نزدیک به سه‌هزار هکتار انواع باغ هلو وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن انواع هلو از باغات برداشت شود.

وی اضافه کرد: هلو باغ‌های شهرستان نهاوند از ارقام انجیری ساده، انجیری زعفرانی، آلبرتا، زودرس و دیررس و زعفرانی است که برداشت آن از اوایل مردادماه شروع و تا اوایل مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند یادآور شد: حدود ۹۰درصد از باغات هلوی این شهرستان به روش قطره‌ای آبیاری می‌شوند که افزایش کمیت و کیفیت محصول و صرفه‌جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

آبشناس با اشاره به اینکه این میوه تابستانی علاوه بر تامین مصرف شهرستان و استان به شهر‌ها و استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هکتار از باغات هلو شهرستان نیز غیربارور است که طی سال‌های آتی بارور شده و محصول خواهند داد.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از دوهزار ۲۰۰ نفر در حوزه باغبانی در شهرستان نهاوند مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار