معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تهدیدات باید پاسخ اضطراری داشته باشند.

سردار محمدعلی قمی در نشست شورای پدافند غیرعامل استان همدان افزود: در عرصه پدافند غیرعامل اگر در نشست‌های شورای پدافند و پیش از وقوع اتفاقات، تهدیدات را باور، رصد و پایش کنیم و تشخیص دهیم و هشدار لازم داده شود، کنترل تهدید مشکل کمتری را ایجاد خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه موضوع تهدید از سوی دشمنان جدی است، افزود: ۶ ماهه نخست امسال اتفاقات ویژه‌ای در کشور رخ داد، از عملیات وعده صادق تا شهدای خدمت و شهادت رییس جمهور و انتخابات زودهنگام که دشمن همواره درصدد ایجاد یاس و ناامیدی و به دنبال آن ناامنی و بهره‌برداری بوده است، اما در همه زمینه‌ها خللی در امور کشور ایجاد نشد، به ویژه اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان از آگاهی مردم و شکست توطئه‌های دشمن داشت.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در راستای مقابله با تهدید‌های دشمن باید آمادگی را برای خود و دستگاه‌های زیر مجموعه مهیا کنیم، گفت: در نظام صیانت از مردم که ابلاغ شده است، یکی از آن مواردی که برای دستگاه‌ها تکلیف شده، این است که باید برای مقابله با تهدیدات پاسخ اضطراری داشته باشند.

سردار قمی تاکید کرد: در این فرآیند اگر تهدیدی به وجود آمد، همه دستگاه‌ها باید بتواند پاسخ سریع و متقابل بدهند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه برنامه حفظ کارکرد‌های ضروری هر دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تهدید دشمن همواره وجود دارد و این کار دشمن است که تخریب کند و روح و روان مردم را بهم بریزد، اما مهم این است که بتوانیم در صورت اتفاق، شرایط برگشت پذیری را متناسب با وضعیت رقم بزنیم تا خللی وارد نشود.

سردار قمی، تهدیدات و آسیب‌های استان همدان را تهدیدات زیست محیطی، بحران آب و رشد پایین جمعیت در استان خواند و گفت: مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در استان‌ها با استانداران است و باید در شناسایی و رفع آسیب‌ها تلاش کنند و همینطور زیرساخت‌ها در مقابل تهدیدات دشمن مصون باشد.

استاندار همدان هم گفت: سازمان پدافند غیرعامل در ساز و کار اجرایی کشور، از مراکز بسیار حیاتی است و به طور مثال مجموعه آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای و حوزه‌ها و دستگاه‌های دیگر استان در بحث بحران آب همدان با اقدام شبانه روزی و مجاهدانه پای کار بودند و شاهد فعالیت‌ها و مدیریت درست در بحران بودیم که به خوبی به سرانجام رسید.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: تهدیدات و آسیب‌های استان از مشکلات زیست محیطی تا بحران آب و رشد جمعیت همه نیاز به فرهنگسازی صحیح و رفع موانع و مدیریت درست دارد تا بتوانیم از آسیب‌های آنها در آینده جلوگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.