مسئول ستاد مردمی اربعین‌همدان آخرین وضعیت موکب‌های استان را تشریح کرد.

سید رضا موسوی اظهار داشت: تاکنون ۱۷۰‌موکب برای اربعین در سراسر استان‌همدان فعال شده که خدماتی مانند توزیع وعده‌های غذایی، خدمات رفاهی و بهداشتی را به زائران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پارسال ۶ میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت از موکب‌های استان همدان خدمات گرفتند، تصریح کرد: این تعداد شامل زائرین اربعین و مسافرین رهگذری بوده است.

مسئول ستاد مردمی اربعین همدان با اشاره به اینکه هر موکب در هر وعده به بیش از هزار نفر خدمات غذایی و رفاهی ارائه می‌دهد، عنوان کرد: تعدادی از موکب‌ها موقع رفت زائران و تعدادی هم در مسیر بازگشت زائران برپا می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در موکب‌ها وعده‌های صبحانه، ناهار و شام توزیع می‌شود، اظهار داشت: در کنار آن، امکانات رفاهی و بهداشتی، امداد خودرویی، پیرایش، استحمام و امکانات شب مانی هم موجود است.

وی از برپایی ۲۴ موکب در کشور عراق خبر داد و گفت: دو موکب در راه نجف به کربلا و ۲۲ موکب هم در کربلا برپا است. یک موکب هم مربوط به خدمات شهرداری است.

مسئول ستاد مردمی اربعین همدان افزود: موکب شهرداری، مربوط به یک‌تیم با تجهیزات نظافتی است که به نظافت شهر کربلا کمک می‌کند و خودرو‌ها و امکاناتی را برای نظافت شهد به همراه دارد.

موسوی از برپایی و خدمات دهی یک موکب در مرز باشماق خبر داد و گفت: این مرز برای دومین سال است که بازگشایی شده و موکب ما در آن مستقر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رسمی موکب‌ها از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود و تا ۱۰‌شهریور ماه ادامه دارد، اظهار داشت:، اما از اول محرم پذیرای زائران بودیم. 

مسئول ستاد مردمی اربعین همدان با تاکید بر اینکه تمام موکب‌ها مردمی هستند و به صورت خودجوش با خیران ارتباط گرفته‌اند، عنوان کرد: هر شهروندی که درخواست کمک به مواکب را داشته باشد با مراجعه به هر موکب، می‌تواند به صورت نقدی یا غیرنقدی در این فیض عظیم سهیم باشد. موکب‌ها به دستگاه کارتخوان برای دریافت کمک‌های مردمی مجهز هستند.

موسوی با اشاره به اینکه موکب‌ها در بسیاری از نقاط استان برپا هستند، گفت: تعدادی در شهرستان رزن داریم، از ماهنیان که ورودی همدان است گرفته تا تجرک. در شهرستان‌های ملایر، نهاوند و قهاوند هم موکب داریم. در خروجی‌های استان نیز در اسداباد، پل شکسته و سمت کنگاور هم موکب‌ها برقرار است.

وی درباره سیستم‌های خنک کننده موکب‌ها در کشور عراق نیز اظهار داشت: همه تجهیزات مورد نیاز موکب‌های استان همدان در کشور عراق، توسط همدان تهیه و به آنجا ارسال شده است.

مسئول ستاد مردمی اربعین همدان با تاکید بر اینکه همه موکب‌ها مجهز به کولر هستند، گفت: تجهیزات مورد نیاز بارگیری و ارسال شده است.

موسوی افزود: برای تهیه یخ هم از طریق ستاد کل عتبات کشور هماهنگی‌های لازم با کارخانه یخ انجام شده که موکب‌ها بتوانند یخ‌مورد نیاز خود را تهیه کنند.

موسوی با بیان اینکه ما مسئول هماهنگی موکب‌هایی که می‌خواهند بار ببرند هستیم، تصریح کرد: حتی بخش حمل و نقل هم از طریق نذورات مردمی انجام می‌شود. 

وی در بخش دیگری از گفتگو به مسائل منطقه، غزه و شهادت اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: اهمیت پیاده روی اربعین امسال قابل توجه است. وقتی کسانی که در مسیر انقلاب و اسلام هستند به شهادت می‌رسند خون‌تازه‌ای در رگ‌های نظام، انقلاب و جبهه مقاومت جاری می‌شود، امسال هم هرکس به پیاده روی اربعین میرود با یک شعار خاص غزه و جبهه مقاومت راهی این سفر معنوی می‌شود.

موسوی افزود: برای پیاده روی اربعین مباحث فرهنگی متناسب با موضوعات غزه، جبهه مقاومت و شهید هنیه طراحی می‌شود.

برچسب ها: اربعین ، موکب‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار