مجتمع علمی و فرهنگی آیت الله شهید سیدابراهیم رئیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان به بهره برداری رسید.

در آیین بهره برداری از این مجتمع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در دولت رئیس جمهور شهید بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ درصد بود و بیش از اعتبارات پیش بینی شده در بودجه و از محل اعتبارات دیگر برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و یا اجرای طرح‌های جدید در حوزه دانشگاه‌ها هزینه می‌شد.

محمدعلی زلفی گل افزود: هزار میلیارد تومان ردیف بودجه برای نیرو‌های حق التدریس، اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در استان همدان، مرحله دوم دانشگاه صنعتی همدان، ساخت ۴ خوابگاه، سالن آمفی تئاتر و کتابخانه در دانشگاه بوعلی، ساخت ۷ هزار مترمربع خوابگاه با ۷۰۰ نفر گنجایش برای دانشجویان دختر و امضای سند همکاری دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی با ۷۵ آزمایشگاه با وزارت نفت نمونه‌ای از این دستاورد هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: آیت الله شهید رییسی نظام حکمرانی کشور را اصلاح کرد و این امر لازمه نظام حکمرانی دینی است.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: در دولت شهید رییسی توجه به فرهنگ، خانواده، توجه به فرهنگ و دانشگاه بیشتر از پیش بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا هم گفت: این مجموعه علمی و فرهنگی پس از ۱۰ سال به عنوان مجموعه سالن‌های اجتماعات و کتابخانه است و در سه مرحله راه اندازی می‌شود.

حسین رضوان افزود: مرحله اول این مجتمع شامل تالاری با ظرفیت ۳۰۰ نفر، دو سالن ۹۰ نفری، سالن چند منظوره ۳۶۰ متر مربعی است و که با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه تکمیل شده است.

او همچنین گفت: در مراحل بعد سالن مطالعه، مخزن کتابخانه، استدیو ضبط صدا، سالن آمفی تاتر با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر، کتابخانه، سالن چند منظوره با ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا به این مجتمع اضافه می‌شود.

همسر شهید آیت الله رئیسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی هم گفت: ثبت جهانی هگمتانه و وجود دانشمندانی، چون بوعلی سینا موجب موجب می‌شود، همدان با این ظرفیت‌ها جهانی و فرا ملی دیده شود.

جمیله علم الهدی افزود: این گنج‌ها و ظرفیت‌ها فراتر از منطقه هستند و علوم تحت تاثیر عالمان ایرانی همچون بوعلی سینا به اوج پیشرفت می‌رسد.

او همچنین گفت: شهید رئیسی، شجاعت و جسارت را در بحث قرآن، علم و خانواده پیگیری می‌کرد و قرار بود نخستین دانشکده علوم و خانواده راه اندازی کند.

همسر شهید آیت الله رئیسی بزرگترین مسئله و نیاز جامعه ما را فرهنگی دانست و گفت: وقتی علم و امنیت با هم و در کنار هم باشند و ما با قدرت در برابر دشمان می‌ایستیم و مسئله خانواده و زن یک مسئله فرهنگی است که باید در دانشگاه با تحقیقات و نیازسنجی‌ها و دادن برنامه‌های فرهنگی در برابر همه هجمه‌های دشمنان و تخریب‌های فرهنگی ایستاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.