معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از برپایی ۱۰ چادر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان برای زائران اربعین خبر داد.

امیرمسعود معین راد گفت: این اقدام به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی برای اقامه نماز انجام شده است.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه به تعداد زیاد زائران، مجتمع‌های خدماتی رفاهی، ظرفیت کافی برای زائران نداشت، گفت: این چادر‌ها موقتی و به وسعت ۸۰ مترمربع، گنجایش یکصد نمازگزار را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در کنار این چادر‌ها همچنین وضوخانه موقت سیار ایجاد شده است.

معین راد گفت: این چادر‌ها در مسیر حرکت زائران از مجتمع‌های خدماتی رفاهی قبل اربعین ایجاد شده و سپس جمع آوری و در مسیر برگشت زائران قرار خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه با اشاره به آمادگی ۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، گفت: ایجاد فضای مناسب و رعایت الزامات بهداشتی دو مقوله مهم در خدمات‌دهی به زائران حسینی است.

معین راد گفت: در بازدید‌های مستمر نظافت داخل نمازخانه‌ها و تجهیز آنها به لوازم مورد نیاز و باز بودن مستمر آنها در تمام ساعات شبانه‌روز، نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی، وضعیت رستوران، آشپزخانه، پارکینگ، ورودی و خروجی مجتمع‌ها مورد نظارت و بررسی قرار گرفته است.

او گفت: در چهارماهه نخست امسال ۸۰ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان انجام شده است که با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد بازرسی‌ها افزایش می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید براینکه در این بازدید‌ها با موارد تخلف برخورد خواهد شد، گفت: مسافران و رانندگان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و رعایت نشدن نکات بهداشتی از سوی مجتمع‌های خدماتی رفاهی موارد را از طریق سامانه‌های پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ و ۳۰۰۰۷۰۷۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.