موسسه اعتبارسنجی فیچ با پیش‌بینی کردن آینده‌ای تاریک برای اقتصاد رژیم صهیونیستی، رتبه اعتباری آن را کاهش داد.

موسسه اعتبارسنجی فیچ رتبه اعتباری اسرائیل را از A+ به A با چشم انداز منفی کاهش داد و انتظارات اعتباری منفی را با توجه به ادامه درگیری نظامی که بر امور مالی عمومی رژیم صهیونیستی اثر می‌گذارد، حفظ کرد.

براساس گزارش المیادین، این آژانس ضمن کاهش رتبه بندی دلیل آن را جنگ جاری و خطرات ژئوپلیتیکی به عنوان عوامل محرک نام برد.

در همین راستا، تحلیلگران فیچ گفتند که این اقدام منعکس کننده تاثیر تداوم جنگ در غزه، افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و عملیات نظامی در چند جبهه است. 

 این موسسه اعتبارسنجی نوشت: از نظر ما، درگیری در غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد و خطر گسترش آن به دیگر جبهه‌ها وجود دارد.

فیچ همچنین اعلام کرد که تلفات، هزینه‌های نظامی اضافی، تخریب زیرساخت‌ها و ادامه آسیب به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همگی می‌توانند منجر به بد شدن معیار‌های اعتباری شوند. 

این موسسه انتظار دارد کسری بودجه رژیم صهیونیستی از ۴.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۷.۸ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری برسد، همچنین بدهی در میان مدت بالای ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی باقی بماند.

هفته گذشته، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کسری بودجه در یک دوره ۱۲ ماهه به ۸.۱ درصد تولید ناخالص داخلی در ماه گذشته افزایش یافته است، در حالی که در پایان ماه قبل از آن ۷.۷ درصد بود.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در حال راه اندازی یک جنگ وجودی است که طولانی‌ترین و از نظر اقتصادی پرهزینه‌ترین در تاریخ آن است. 

وب سایت کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر در مورد تاثیر سال پرتلاطم این رژیم بر ثروتمندان صحبت کرده بود، زیرا تل آویو در رتبه بندی ثروتمندترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۲۴ که توسط شرکت Henley & Co انجام می‌شود ۱۷ پله سقوط کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
باز هم از رتبه ایران بسیار بهتر است. اصولا باید ایران بتواند رتبه اسرائیل را هم رتبه خود کند.
آخرین اخبار