معاون مجلس اعلای پارلمان ژاپن پیروی کشورش از سیاست‌های تحریم آمریکا علیه روسیه را اشتباه و خطرناک خواند.

 مونئو سوزوکی، معاون مجلس اعلای پارلمان ژاپن در مصاحبه با تاس پیوستن توکیو به تحریم‌های ضد روسیه را اشتباه و خطرناک خواند.

سوزوکی گفت: «دو سال و چهار ماه پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که روسیه به دلیل تحریم‌های اقتصادی دو ماه دیگر عقب نشینی می‌کند. این تفکر کاملا اشتباه است. من عمیقاً فهمیدم که تصمیم ژاپن در پی موضع بایدن اشتباه و خطرناک بود.»

سوزوکی پیش از این گفته بود که آمریکا باید از ژاپن و مردمش به خاطر بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ عذرخواهی کند. 

اخیرا، نیکلای نوزروف، سفیر روسیه در ژاپن به ریانووستی گفت که روابط این کشور با ژاپن در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و به همین دلیل «بعید است که بهبود یابد.»

تحریم‌های ژاپن که در چند مرحله به دلیل جنگ روسیه و اوکراین اعمال شد، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر و بیش از ۱۵۰ سازمان روسیه را تحت تاثیر قرار داده است. تاکنون دارایی‌های ۹ بانک روسی و همچنین حدود ۴۰ سازمان و شرکت دیگر این کشور مسدود شده است.

علاوه بر این، ژاپن فهرستی از کالا‌ها و فناوری‌های ممنوعه برای صادرات به فدراسیون روسیه را تأیید کرده است که در حال حاضر شامل حدود ۸۰۰ قلم کالا است. به ویژه صادرات خودرو به ارزش بیش از ۶ میلیون ین (حدود ۴۳ هزار دلار) ممنوع شد. از ۹ آگوست ۲۰۲۳، تحویل خودرو‌های بنزینی و دیزلی با حجم موتور بیش از ۱.۹ لیتر و خودرو‌های هیبریدی از ژاپن به روسیه نیز ممنوع شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
همه کشورها باید شرکتهای بزرگ آمریکا وانگلیس وفرانسه وآلمان وصهیونیسم یهودی را تحریم کنید تا این کشورهای تروریست وتروریست پرور به زانو در بیایند
آخرین اخبار